آغاز به کار مرکز بین‌المللی گرافن در چین

با توجه به افزایش تقاضا برای استانداردهای بین‌المللی جهت آزمایش گرافن، مرکز جدید در پکن، مبنای توسعه صنعت گرافن و کاربردهای جدید در کشور چین خواهد بود.

با همکاری مشترک کشورهای چین و انگلیس و به منظور حمایت از توسعه و ساخت یک مرکز بین‌المللی آزمایش و استانداردسازی گرافن، این مرکز به طور رسمی در محل پارک علمی شوگان‌سون فنگ‌تای در شهر پکن افتتاح شد. با توجه به افزایش تقاضا برای استانداردهای بین‌المللی جهت آزمایش گرافن، مرکز جدید در پکن، مبنای توسعه صنعت گرافن و کاربردهای جدید در کشور چین خواهد بود.
کشورهای چین و انگلیس به عنوان بخشی از همکاری‌های جدید، همایشی را در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار کردند که در آن متخصصان گرافن از کشور چین و آزمایشگاه ملی فیزیک انگلیس (NPL)، پیشرفت‌های مربوط به تحقیق و توسعه گرافن، و توسعه استانداردهای بین‌المللی گرافن شامل فعالیت‌های NPL در این حوزه و روش‌های آزمایش مربوطه را تشریح کردند.
همایش گرافن بخشی از مجموعه‌های فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، بین آزمایشگاه ملی فیزیک انگلیس، پارک علمی شوگان‌سون فنگ‌تای و موسسه بازرسی مواد جدید فنگ‌تای پکن (BFM) بوده است که در قالب یادداشت تفاهمی در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی بین طرفین امضا شده تا در قالب آن، در زمینه توسعه استانداردها و روش‌های آزمایش در کشور چین با یکدیگر همکاری نمایند.
این مرکز به دنبال ارتقای اجرای استانداردها در کشور چین و معرفی روش‌های جدید اندازه‌گیری و سنجش از طریق ایجاد تسهیلات آزمایش برای خواص الکتریکی و ساختاری گرافن و سایر مواد دوبعدی است.
در خلال همایش برگزار شده، انجمن ارتقای همکاری‌های چین در بین دانشگاه‌ها و صنایع، برای همکاری راهبردی با این مرکز موافقت کرد. این امر به انتقال دانش و توزیع استانداردهای آزمایش برای ایجاد پلت‌فورم تعیین مشخصات گرافن چین و پلت‌فورم کاربردها منجر خواهد شد.