تغییر ساختار صنعت گرافن به خاطر ظرفیت بلااستفاده کنونی

در کوتاه‌مدت، بازار جهانی گرافن از ظرفیت مازاد زیاد، آسیب می‌بیند. در نتیجه انتظار می‌رود که در سال‌های آتی ثبات و ساختار صنعت تغییر یابد.

در حالی که کارشناسان مختلف در مورد آینده صنعت جهانی گرافن بسیار خوشبین هستند، شرکت اینووآ ریسرچ (Innova Research) در قالب گزارش جدیدی با عنوان «بازار جهانی گرافن- ویرایش ۲۰۱۵»، پیش‌بینی می‌کند که در کوتاه مدت ظرفیت بلااستفاده شدید، پیش‌ران این بازار خواهد بود.
به خاطر سود بالا، ظرفیت تولید گرافن از میزان تقاضای آن پیشی گرفته است. برآورد می‌شود که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، ظرفیت تولید جهانی نانو پلاکت‌های گرافن (GNP)، بیش از ۱۰۰۰ تن بوده است. این در حالی است که میزان ارسال واقعی GNP به بازار جهانی کمتر از ۵۰ تن بوده است؛ این امر به معنی این است که کمتر از ۵ درصد ظرفیت تولید جهانی GNP در آن سال مورد استفاده قرار گرفته است. این امر در بخش فیلم گرافن (GF) شدیدتر است. براساس گزارش شرکت اینووآ ریسرچ، ظرفیت تولید جهانی GF حدود ۱۸۰ هزار متر مربع بوده است که این رقم در مقایسه با میزان ارسال واقعی GF به بازار که کمتر از هزار متر مربع بوده است، نشان دهنده بهره‌برداری کمتر از یک درصد در سال ۲۰۱۴ است. در این راستا، کشور چین در زمینه ساخت تسهیلات تولید گرافن پیش‌تاز است. در بخشGNP، سه تولیدکننده برتر، شرکت‌های چینی هستند.
ظرفیت مازاد کنونی گرافن با میزان تقاضای آن در طی سال‌های آتی به تعادل نخواهد رسید. در حالی که گرافن در کاربردهای مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرد، بسیاری از این کاربردها در مرحله آزمایش هستند. این ظرفیت مازاد برخلاف تمایل تولیدکنندگان گرافن، به خصوص شرکت‌های برتر چینی است.
به گفته دکتر نانسی وو، مدیر تحقیقات شرکت اینووآ ریسرچ، «در کوتاه‌مدت، بازار جهانی گرافن از ظرفیت مازاد زیاد، آسیب می‌بیند. در نتیجه انتظار می‌رود که در سال‌های آتی ثبات و ساختار صنعت تغییر یابد».
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه نمایند. http://thenumbers.marketplace.org/publicradio/news/read/31248405/overcapacity_will_soon_reshape_graphene_production_landscape