دریافت جایزه خلاقیت برای فناوری نقاط کوانتمی

شرکت کیودی‌ویژن برای فناوری Color IQ موفق به دریافت جایزه CES 2016شده است. این فناوری می‌تواند مسیر تولید تلویزیون‌های با کیفیت بالا را هموار کند.

شرکت کیودی‌ویژن (QD Vision) موفق به دریافت جایزه خلاقیت CES 2016 برای محصول اپتیک نقاط کوانتومی Color IQ شده است. این فناوری می‌تواند رنگ نمایشگرهایی نظیر تلویزیون را بهبود دهد. در این فناوری از نقاط کوانتومی استفاده شده است.
جایزه خلاقیت CES توسط انجمن فناوری مصرف‌کنندگان (CTA) اعطا می‌شود. محصولات مختلفی توسط هیئت داوران بررسی می‌شودY داورانی که از صنایع مختلف انتخاب شده‌اند. در نهایت محصولی که بالاترین خلاقیت را در حوزه الکترونیک داشته باشد برگزیده می‌شود.
مصطفی اوزجان از مدیران کیودی ویژن می‌گوید: «در فرآیند انتخاب این جایزه، بهترین خلاقیت و کار گروهی در تیم شرکت کیو‌دی‌ویژن دیده شد که مرزهای حوزه نقاط کوانتومی را جابه‌جا کرده است. این فناوری استاندارد تازه‌ای در حوزه ساخت نمایشگر ایجاد کرده و عملکرد و کیفیت نمایشگرها را بهبود داده است. با این فناوری می‌توان به تولیدکننده امکان داد تا نیازهای مصرف‌کننده نظیر رنگ و طراحی ویژه را تأمین کند.»
شرکت‌ها با استفاده از این فناوری جدید می‌توانند به سوی طراحی و ساخت نمایشگرهای نازکتر پیش بروند. با این روند رو به رشد، کیودی‌ویژن می‌تواند جایگاه پیشگامی خود را در این حوزه حفظ کند.
کیودی‌ویژن در حوزه تولید فناوری نمایشگر نقاط کوانتومی پیشرو است. این شرکت نسل جدید نمایشگرهای OLED را تولید کرده که قیمت آن با محصولات LCD موجود در بازار قابل رقابت است. فناوری نقاط کوانتومی Color IQ می‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها را در نمایشگرها ایجاد کند. این شرکت که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی شرکت‌های سرمایه گذاری دریافت کرده است.