پیش‌بینی بازار جهانی نانوزیست‌فناوری

بر اساس گزارش جدید، بازار آینده فناوری‌ نانو با اتکا بر مبانی بازارهای گذشته در حوزه‌های کاربرد و سهم این بازار از فناوری‌های جدید محاسبه و وضعیت توسعه آن‌ها در آینده ارائه شده است.

نانوزیست‌فناوری حاصل همگرایی علوم فیزیک، مهندسی ملکول، زیست‌شناسی، شیمی و زیست‌فناوری است که دربرگیرنده پیشرفت‌های خوش‌آتیه‌ای در بخش داروسازی و سلامت است. گزارش جدید با معرفی مواد و تکنیک‌های مختلفی که با نانوزیست‌فناوری ارتباط دارند، آغاز می‌شود.
بر اساس گزارش جدید، برخی از اولین کاربردهای نانوزیست‌فناوری در تشخیص‌های ملکولی بوده است که نانوذراتی نظیر نقاط کوانتومی، نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. تشخیص‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که نانوذرات انتخاب شده برای ورود به بدن، دربرگیرنده ملاحظات ایمنی نیستند. نانوادوات و نانوسیستم‌های مختلفی برای توالی‌سنجی ملکول‌های منفرد DNA امکان‌پذیر می‌باشند. همچنین نانوتشخیص‌های مختلفی که بررسی شده‌اند، می‌توانند حساسیت و دامنه محدودیت‌های کنونی تشخیص‌های ملکولی را رفع نمایند.
پیش‌بینی می‌شود استفاده از نانوزیست‌فناوری در صنایع زیست‌فناوری و داروسازی افزایش یابد. فناوری‌ نانو در تمامی مراحل توسعه داروها از فرمولاسیون آن‌ها به منظور تحویل بهینه آن‌ها به کاربردهای تشخیصی گرفته تا آزمایشگاه‌های کلینیکی استفاده خواهد شد. طبق گزارش جدید، مهمترین کاربردهای داروسازی فناوری‌ نانو در دارورسانی است. در حال حاضر با توسعه تشخیص‌های مبتنی بر نانو و دارورسانی مبتنی بر نانوزیست‌فناوری، نانوپزشکی در آستانه واقعیت قرار دارد. ادوات کوچکی نظیر نانوربات‌ها، می‌توانند در فرایند تشخیص و درمان مورد استفاده قرار گیرند.
بر اساس گزارش «نانوزیست‌فناوری، کاربردها، بازارها و شرکت‌ها»، بازار آینده فناوری‌ نانو با اتکا بر مبانی بازارهای گذشته در حوزه‌های کاربرد و سهم این بازار از فناوری‌های جدید محاسبه شده و وضعیت توسعه آن‌ها در سال‌های مشخص در آینده، ارائه شده است. تخمین‌های بازار نیز براساس حوزه‌های کاربرد، فناوری‌ها و توزیع جغرافیایی از سال ۲۰۱۵ ارائه شده است.
متن کامل این گزارش به قیمت ۵ هزار دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است.
http://www.researchandmarkets.com/reports/74444/nanobiotechnology_applications_markets_and#rela1