چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو برگزار شد

چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری‌نانو با حضور۹۸ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی ۲۷ الی ۲۹ بهمن‌ماه در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های فناوری‌نانو ارائه آموزش‌های مورد نیاز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های نانو در راستای حضور جدی در کسب‌وکار دانش‌بنیان و طی کردن مسیر ایده تا بازار بوده و تا کنون چهارده دوره از آن به همت کارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار شده است.

در مراسم آغاز به کار چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی مهندس ایجادی، دبیر دوره توضیحاتی در خصوص دوره و اهداف برگزاری و مهندس کریمی، مدیر بخش کارآفرینی و امور تربیتی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور در راستای معرفی مسابقه بوم‌کسب و کار و شاخص‌های داوری توضیحات لازم را به شرکت‌کنندگان ارائه نمودند.

در نخستین روز برگزاری این دوره علاوه بر برگزاری جلسات گروهی جهت انتخاب ایده دو کارگاه آموزشی با عنوان‌های «معرفی بوم کسب و کار» و «آشنایی با مباحث مالکیت فکری» برگزار شد.

کارگاه معرفی بوم مدل کسب و کار توسط دکتر کنعانی برگزار و در آن فرایند ایده تا محصول و ضرورت‌های داشتن یک مدل کسب و کار مناسب برای پیشرفت کاری تشریح شد.

همچنین کارگاه مالکیت فکری نیز در دو سالن مجزا توسط مهندس سعیدی و خانم مهندس ختمی مآب برگزار شد.

روز دوم چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری‌نانو با کارگاه انتقال تجارب کارآفرینان موفق با ارائه مهندس قاسم جعفری دبیر کارگروه توسعه فناوری ستاد نانو آغاز و انواع مدل‌های کسب و کار در حوزه فناوری نانو (همکاری مشترک شرکتی، توسعه فناوری و فروش حق امتیاز (لیسانس)، جذب فناور در شرکت صنعتی، جذب فناور در شرکت صنعتی، فناور و همکاران – فناور تک نفره) به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

در بخش دوم برنامه‌های دومین روز نیز برنامه معرفی «طرح های نوآورانه فناوری‌نانو» توسط مهندس ضیغمی و مهندس گلچین از کارشناسان ستاد توسعه فناوری نانو و کارگاه جستجوی عملی پتنت با ارائه دکتر حسن علم خواه برگزار شد.

در مدت این سه روز شرکت کنندگان علاوه بر شرکت در کارگاه‌ها و آشنایی با مباحث کسب و کار به طور عملی و در یک کار تیمی به تدوین بوم کسب وکار ایده‌های خود پرداختند. کارشناسان نیز با حضور در جلسات گروه‌ها و ارائه مشاوره‌های تخصصی کسب و کار، گروه‌ها را در مسیر تکمیل هرچه بهتر بوم کسب و کارشان راهنمایی کردند.

در روز سوم دوره نماینده هریک از گروه‌ها ایده و بوم خود را برای هیئت داوران تشریح و با توجه به معیارهای داوری و شاخص‌های از پیش اعلام شده، برگزیدگان چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو در مراسم اختتامیه دوره معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است، مهندس قاسم کوچکی مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه سلامت ایرانیان، مهندس نصرت اله نصیری از مشاورین صنعتی و آقای رافعی از مشاورین دوره توانمندسازی داوران چهاردهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو بوده‌اند.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره‌ها و همچنین شرکت در پانزدهمین دوره به پایگاه اینترنتی دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو مراجعه نمایند.