افزایش تولید و کاهش قیمت گرافن در سال ۲۰۱۶

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان اعلام کرد که با افزایش ظرفیت تولید خود در سال ۲۰۱۶، قیمت محصولات خود را کاهش خواهد داد. راهبرد اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۵ افزایش کیفیت و تنوع محصولات بوده است.

شرکت گرافنا (Graphenea) اعلام کرد که با افزایش ظرفیت تولید خود در سال ۲۰۱۶، قیمت محصولات خود را کاهش خواهد داد. همچنین بهبود کیفیت یکی از راهبردهای اصلی در این شرکت خواهد بود.
براساس اعلام این شرکت، با افزایش بهره‌وری فرآیند تولید در این شرکت، قیمت گرافن تولید شده کاهش خواهد یافت. این کاهش قیمت به صورت ویژه در فیلم‌های گرافنی تولید شده به روش CVD وجود خواهد داشت. به طور کلی در تمام محصولات به صورت میانگین ۲۳ درصد کاهش قیمت وجود خواهد داشت. این شرکت قصد دارد محصول خود روی زیرلایه‌های مختلف به بازار عرضه کند که این عرضه با قیمت کاملا رقابت‌پذیر خواهد بود. قیمت ۴ بسته گرافن تک لایه‌ای روی زیرلایه SiO2/Si ( 10 میلیمتر در ۱۰ میلیمتر) در حال حاضر به ۱۴۹ دلار رسیده است. لازم به ذکر است که قیمت گرافن روی هر زیرلایه‌ای که مشتری بخواهد ۲۷ درصد کاهش یافته است که با این کار محققان می‌توانند براساس نیاز خود گرافن را تهیه کنند. قیمت اکسید گرافن به صورت میانگین ۳۳ درصد کاهش یافته است. اکسید گرافن به صورت سوسپانسیون عرضه شده و در بسته‌های ۵ لیتری با قیمت ۲۸٫۵۵ دلار در هر گرم به مشتریان عرضه می‌شود.
ارائه محصولات جدید بخشی از راهبرد این شرکت در سال ۲۰۱۵ بوده است. گرافنا در سال ۲۰۱۶ قصد دارد تا تک لایه‌های گرافنی را روی زیرلایه مس عرضه کند، زیرلایه‌ای که دارای پوششی از جنس پلیمر PMMA است.
گرافنا علاوه بر بهبود کیفیت محصولات و گسترش طیف محصولات به دنبال افزایش ظرفیت است. تا پایان سال ۲۰۱۶، این شرکت قصد دارد تا ظرفیت تولید اکسید گرافن خود را به یک تن در سال برساند. این ظرفیت برای پاسخ به نیاز روزافزون صنعت است.
شرکت گرافنا در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان شناخته می‌شود. این شرکت با ۱۲ کارمند، بیش از ۳۷۰ مشتری در ۵۳ کشور جهان دارد.