برنامه مصوب فناوری‌نانو برای پایداری آب

سازمان‌های فدرال همکار پیشگامی ملی فناوری‌نانو به تازگی برنامه مصوب فناوری‌نانو با عنوان «پایداری آب از طریق فناوری‌نانو: راهکارهای نانومقیاس برای چالش جهانی» را آغاز کرده‌اند.

آب اساس حیات بوده و عامل ارتباطی حایز اهمیتی برای بسیاری از حوزه‌های جامعه محسوب می‌شود. در حال حاضر تنها ۲٫۵ درصد آب دنیا، شیرین است. با توجه به اهمیت موضوع، در خلال نشست آب کاخ سفید در روز جهانی آب، سازمان‌های فدرال همکار پیشگامی ملی فناوری‌نانو (NNI) ایالات متحده آمریکا به تازگی برنامه مصوب فناوری‌نانو (NSI) با عنوان «پایداری آب از طریق فناوری‌نانو: راهکارهای نانومقیاس برای چالش جهانی» را آغاز کردند.
دسترسی به آب پاک یکی از نیازهای پرمخاطره جهانی است. در این راستا، اداره علم و فناوری کاخ سفید ار طریق وبلاگ خود موضوعی با عنوان «خوش‌آتیه بودن ویژگی‌های خاص و کوچک نانومواد مهندسی شده برای رفع چالش‌های فنی اساسی مربوط به کمیت و کیفیت آب» را تشریح کرده است.
به گفته دکتر مایل میدور، رییس اداره هماهنگی ملی فناوری‌نانو (NNCO)، «کسی نمی‌تواند موضوعی مهم‌تر از دسترسی به منابع آب پاک، فراوان و مطمئن برای امنیت جهانی و زندگی بشر پیدا کند». «سازمان‌های همکار پیشگامی ملی فناوری‌نانو از طریق مکانیزم برنامه مصوب فناوری‌نانو قادر خواهند بود تا تلاش‌های گسترده‌ای را برای حوزه‌های قابل اعتماد این برنامه که شامل: افزایش دسترسی به آب، بهبود کارایی انتقال و استفاده از آب، و توسعه نسل جدید سیستم‌های پایش آب هستند را انجام دهند».
برنامه‌های مصوب فناوری‌نانو حوزه‌هایی هستند که سازمان‌های همکار NNI بر این باورند که با همکاری و هماهنگی متمرکز، این عرصه‌ها دارای پیشرفت‌های چشمگیری خواهند بود.