افتتاح آزمایشگاه نانوفناوری در فلوریدا برای تحقیقات سرطان

یک آزمایشگاه پیشرفته تحقیقات نانوفناوری توسط کلینیک مایو شعبه فلوریدا در آمریکا راه‌اندازی شده‌است. این آزمایشگاه یکی از بخش‌های اصلی برنامه نانوپزشکی این کلینیک محسوب می‌شود. هدف از این برنامه توسعه، آزمایش و به‌کارگیری مواد بسیار ریز برای تشخیص و درمان

کلینیک مایو شعبه فلوریدا در آمریکا با کمک این ایالت، یک آزمایشگاه پیشرفته تحقیقات نانوفناوری را افتتاح کرده است. این آزمایشگاه یکی از بخش‌های کلیدی برنامه نانوپزشکی این کلینیک به شمار می‌رود. هدف از این برنامه توسعه، آزمایش و به‌کارگیری مواد بسیار ریز برای تشخیص و درمان بیماران، به خصوص مبتلایان به سرطان است.
یافته‌های این آزمایشگاه در توسعه و بهبود تحقیقات سرطان، از جمله آزمایش‌های بالینی درمان این بیماری در ایالت فلوریدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ایالت از نظر مبتلایان به سرطان رتبه دوم را در میان ایالت‌های آمریکا دارد.
دکتر جیانریکو فاروگیا، مدیر عامل کلینیک مایا در فلوریدا، می‌گوید: «کلینیک مایو مصمم به سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات است تا جدیدترین روش‌های درمانی را به بیماران خود ارائه نماید. این آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری‌ نانو در توسعه روش‌های پیشرفته درمان سرطان و ارائه این روش‌ها در سراسر ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا فعال خواهد بود».
مدیریت این آزمایشگاه را دکتر دباباراتا موخوپادیای که یکی از دانشمندان معروف جهانی در حوزه سرطان و فناوری‌ نانو است، بر عهده خواهد داشت. کلینیک مایو وی را برای مدیریت این آزمایشگاه جدید که با کمک‌ هزینه دو میلیون دلاری ایالت فلوریدا تأسیس شده‌‌است، استخدام نموده است.
دکتر موخوپادیای تجربه بسیار زیادی در زمینه میکرومحیط تومور، نانوپزشکی و زیست‌شناسی عروقی دارد. تخصص او در زمینه سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و آنژیوژنز (تولید رگ‌های جدید) است. او و تیمش به مؤسسه ملی سلامت در زمینه کمک‌هزینه‌های جاری یاری رسانده و با مؤسسات ملی و بین‌المللی همکاری می‌کنند. همچنین آزمایشگاه او در توسعه همکاری‌ها با مؤسسات موجود در فلوریدا فعال خواهد بود.
موخوپادیای می‌افزاید: «ما یک بستر همکاری قوی در زمینه کاربردی‌سازی علوم پزشکی ایجاد نموده و راهکارهای میان‌رشته‌ای برای توسعه درمان‌های نوآورانه ارائه خواهیم نمود».
کلینیک مایو بیش از ۵/۱ میلیون دلار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در این آزمایشگاه هزینه کرده است. از جمله:

  •  یک آزمایشگاه سنتز شیمیایی برای سنتز نانومواد جدید و مهندسی نانومواد تجاری موجود برای استفاده‌های زیستی و بالینی
  • یک میکروسکوپ نیروی اتمی برای مطالعه ساختار مواد در سطح اتمی و اندازه‌گیری میزان سفتی آن‌ها به‌منظور کنترل برهم‌کنش‌های زیستی و مهندسی این مواد برای منظورهای خاص
  • طیف‌سنجی رامان مادون قرمز نزدیک برای مشاهده تغییرات مولکولی و روبش ساختارهای زیست‌مولکولی

موخوپادیای می‌گوید: «استفاده از فناوری‌ نانو در پزشکی با ارائه روش‌های درمانی مؤثرتر و هدفمندتر، تأثیر بسیار زیادی در درمان بیماران خواهد داشت».