اولین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو برگزار شد

اولین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم حوزه فناوری نانو در سال ۱۳۹۵ با دو موضوع «Up-Scaling Graphene Electronics» و «Organic Ferroelectric Memories» برگزار شد.

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

هدف اصلی این طرح ایجاد ساز‌و‌کاری جهت بهره‌مندی از دانش و تجارب ارزشمند دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم بوده و با تاکید بر مدل چرخش مغزها تعریف شده است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور برای سخنرانی در موسسات پژوهشی دعوت می‌نماید.

در این راستا سخنرانی دکتر کمال اسدی در دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی شریف به ترتیب در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ با موضوعات Up-Scaling Graphene Electronics و Organic Ferroelectric Memories و با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند برگزار شد.

گفتنی است دکتر کمال اسدی، فارغ‌التحصیل دانشگاه گرونینگن آلمان بوده و در حال حاضر در موسسه ماکس پلانک آلمان مشغول به فعالیت است.

شایان ذکر است، جزئیات کامل این طرح در سامانه طراحی شده در این خصوص در پایگاه اینترنتی سامانه بیان شده است.