افزایش ۵ برابری تولید گرافن با نصب راکتور جدید

شرکت گرافن تری‌دی‌لب (Graphene 3D Lab) راکتور جدیدی برای تولید اکسید گرافن و اکسید گرافن احیاشده توسعه داده است که ظرفیت تولید این مواد را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد. تقاضای روزافزون جهانی برای این مواد و همچنین مصرف بالای بخش مواد صنعتی این شرکت پیشران توس

شرکت گرافن تری‌دی‌لب در کنفرانس گرافن ۲۰۱۶ که ماه آوریل امسال در جنوا ایتالیا برگزار شد، جزئیات بیشتری از فرایند جدید خود برای تولید انبوه ترکیبات گرافنی را به همراه نوآوری‌های دیگر در این حوزه ارائه کرده است.
النا پلیاکووا، مدیر عامل این شرکت، می‌گوید: «از مشاهده افزایش تقاضا برای اکسید گرافن و کامپوزیت‌های آن خوشحال هستیم. شرکت ما مصمم است که در این مسیر حرکت کرده و به این تقاضای روزافزون پاسخ دهد. گروه ما مفتخر است که آخرین پیشرفت‌های شرکت و فرصت‌های موجود در این عرصه را به شکل یک مقاله دعوت‌شده در این کنفرانس ارائه نماید که این امر مهر تأییدی بر تخصص گروه تحقیقاتی ما در حوزه گرافن و همچنین نقش پیشتازی ما در تجاری‌سازی این مواد به شمار می‌رود».
گرافن ۲۰۱۶ ششمین سری از کنفرانس‌های گرافن است که به عنوان بزرگ‌ترین رویداد اروپا در زمینه گرافن و مواد دوبعدی برگزار شده است. ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس متخصصان دانشگاهی و ۴۰ درصد نیز متخصصان تحقیق و توسعه صنعتی هستند که به طور مستقیم روی گرافن کار می‌کنند. این کنفرانس مرکز اصلی گردهم‌آیی متخصصان گرافن از تمام دنیا به شمار می‌رود.
گرافن تری‌دی‌لب شرکت پیشتاز جهانی در زمینه توسعه، تولید و بازاریابی کامپوزیت‌ها و روکش‌های اختصاصی مبتنی بر گرافن و مواد پیشرفته دیگر است. این مواد پیشرفته کاربردهای تجاری، تحقیقاتی و نظامی متنوعی دارند. شرکت Graphene Laboratories که مالکیت کامل آن را گرافن تری‌دی‌لب در اختیار دارد، بیش از ۱۰۰ محصول مبتنی بر گرافن را به بیش از ۱۰ هزار مشتری می‌فروشد. تقریباً تمام شرکت‌های فناوری گروه Fortune 500 و دانشگاه‌های تحقیقاتی بزرگ مشتری محصولات گرافنی این شرکت به شمار می‌روند که از آن جمله می‌توان به ناسا، فورد، جنرال الکتریک، اپل، زیراکس، سامسونگ، آی‌بی‌ام، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد اشاره کرد. محصولات این شرکت از طریق سایت اینترنتی آن در دسترس است (www.graphene-supermarket.com).
کارخانه گرافن تری‌دی‌لب در کالورتون نیویورک واقع شده و دارای تجهیزات فراوری و آنالیز مواد است. این شرکت ۶ درخواست ثبت اختراع به دفتر ثبت اختراعات آمریکا ارائه کرده است.