دومین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو برگزار شد

دومین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو در راستای تحقق طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» با موضوع «پردازش و شناسایی آلیاژهای نانوساختار» دهم خردادماه ۱۳۹۵ در دانشگاه تهران برگزار شد.

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.

در همین راستا دومین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو با موضوع «پردازش و
شناسایی آلیاژهای نانوساختار» دهم خردادماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

سخنرانی دکتر حامد بهمن‌پور با موضوع «Processing and characterization of nanostructured alloys» و با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند برگزار شد. وی به طورکلی درخصوص روش‌های فراوری آلیاژهای نانوساختار و بررسی خواص مکانیکی و ریزساختار ایراد سخنرانی نمود. وی همچنین در بخشی از این سخنرانی به شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی خویش در این زمینه پرداخت.

گفتنی است دکتر حامد بهمن‌پور، فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی از دانشگاه North Carolina State University ایالات متحده امریکا بوده و دوره پسادکتری را نیز در دانشگاه University of California, Davis سپری کرده است. وی در حال حاضر در موسسه Keysight Technologies Inc مشغول به فعالیت است.

شایان ذکر است، جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در پایگاه اینترنتی این طرح بیان شده است.