چالش انتشارات Springer برای استفاده از فناوری‌ نانو در درمان سرطان

انتشارات اشپرینگر با همکاری مؤسسه ملی سلامت برنامه همکاری مشترکی برای ایجاد استارت‌آپ راه‌اندازی کرده است. در این برنامه قرار است افراد مستعد از سراسر جهان برای پیاده‌سازی ایده‌های از پیش تعیین شده گرد هم آیند. این برنامه به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو

مرکز فناوری‌ نانو انتشارات اشپرینگر، چالش شرکت‌های نوپای فناوری‌ نانو در سرطان (NSC 2) را راه‌اندازی کرده است. این برنامه میان این مرکز با مرکز خلاقیت‌های پیشرفته (CAI)، مؤسسه ملی سلامت (NIH) و شرکت آزترازنکا (AstraZeneca) انجام شده‌است.
در این چالش، افراد مستعد و خلاق از سراسر جهان گرد هم آمدند تا استارت‌آپ‌های کوتاه مدتی برای ابداع روش‌های مقابله با سرطان تشکیل دهند؛ روش‌هایی که توسط مؤسسه ملی سرطان، مؤسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) و مؤسسه ملی تصویربرداری‌های زیستی و زیست‌مهندسی (NIBIB) مطرح شده‌است.
در این چالش یک نفر با استفاده از اینترنت افراد مختلف و گروه‌های متعددی را در یک فعالیت شریک می‌کند. در این پیشگامی، CAI دانشگاه‌ها، متخصصان صنایع، بنیاد‌ها، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و سازمان‌های علمی را برای شرکت در این چالش دعوت می‌کند. تاکنون ۵۶ نفر در این برنامه ثبت نام کرده‌اند.
به موازات همکاری و تعامل میان افراد مستعد با ایده‌های NIH، NSC2 به راه‌اندازی شرکت‌های نوپا با استفاده از ایده‌های فناورانه دیگران برای مقابله با سرطان کمک می‌کند؛ ایده‌هایی که در بیرون از NIH شکل گرفته و مطرح شده‌است. تا تاریخ ۱۴ مارچ ۲۰۱۶، ۲۸ تیم برای شرکت در این چالش اعلام آمادگی کردند.