شماره بهار مجله International Journal of Nano Dimension منتشر شد

شماره بهار (Volume 7, Issue 2, Springer 2016) مجله International Journal of Nano Dimension وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن منتشر شد.

در این شماره ۱۰ مقاله مروری و علمی-پژوهشی در تمامی حوزه‌های فناوری نانو مربوط به محققان برجسته‌ای از دانشگاه‌های مختلف و معتبر ایران چاپ شده است.

مجله (IJND) International Journal of Nano Dimension به همت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به مدیرمسئولی دکتر بابک صادقی و سردبیری دکتر خلیل پورشمسیان از سال ۲۰۱۰ منتشر می‌شود. اعضای هیئت علمی برجسته برخی از دانشگاه‌های کشور و همچنین برخی از دانشگاه‌های خارجی از کشورهایی همچون چین، ترکیه، استرالیا ، کره جنوبی و … به عنوان عضو هیئت تحریریه با این مجله همکاری می‌نمایند. این مجله به صورت فصلنامه بوده و تاکنون ۷ جلد مشتمل بر ۲۷ شماره که حاوی ۲۸۳ مقاله اصلی و ۱۱ مقاله مروری است، در آن چاپ شده است.

مقالات پس از ثبت‌نام نویسندگان وارسال آن از طریق پایگاه اینترنتی مجله قابل بررسی می‌باشند و داوری این مقالات توسط محققان و اعضا برجسته هیئت علمی داخل و خارج از کشور انجام و نتیجه به نویسندگان اعلام می‌شود.

گفتنی است، مجله (IJND) International Journal of Nano Dimension توانسته است علاوه بر کسب امتیاز علمی، پژوهشی ازکمیسیون نشریات وزرات بهداشت در سال ۱۳۹۲، در پایگاه‌‌های معتبری مثل ISC, SID, DOAG, CAS, Sciencemedia و… نیز نمایه شود و برای نمایه شدن در پایگاه اطلاعاتی ISI نیز اقدام نموده است که توسط موسسه تامسون- رویترز در دست بررسی است.

موضوعات پذیرش مقاله برای چاپ در این مجله در تمامی حوزه‌های نانو‌فناوری می‌باشد:

Applications such as in bio-sensors, optoelectronics, magnetics, medicine, novel devices

Nanomaterials such as nano metals and alloys, amorphous solids, ceramics, nano composites, polymers, semiconductors

Characterization such as those obtained by acoustic, analytical, diffraction, electrical, optical, spectroscopic, nanoscopic or similar methods

Novel materials such as nanowires, nanotubes, nanoparticles, nanocomposites, thin films, super lattices, quantum dots and quantum wells

Processing methods

Properties of nano structured materials

Synthesis of nano materials

شایان ذکر است‏، براساس آیین‌نامه ستاد نانو، در صورت چاپ مقاله علمی ـ پژوهشی در این مجله و پس از تایید آن توسط کمیته علمی ستاد نانو،  حمایت تشویقی به مبلغ ۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال به نویسندگان مقاله تعلق می‌گیرد.