تأسیس شرکتی برای تجاری‌سازی پتنت ثبت شده توسط دانشگاه

گرافن انیبلد سیستم (Graphene Enabled System) شرکتی است که توسط دانشگاه منچستر تأسیس شده تا دستاوردهای تحقیقاتی این دانشگاه را به محصول تبدیل کند. این شرکت ماموریت دارد تا با نمونه اولیه محصولات مورد نظر محققان را تولید کرده و با سرمایه‌گذاران و شرکاء صنعت

دانشگاه منچستر برای تجاری‌سازی دستاوردهای جدید خود اقدام به تأسیس شرکتی کرده است. این شرکت با نام گرافن انیبلد سیستم (Graphene Enabled System) به ثبت رسیده که محل آن در مرکز نوآوری دانشگاه منچستر است. مالکیت این شرکت در اختیار دانشگاه منچستر بوده و مدیرعامل آن آندرو ویلکینسون است.
ماموریت این شرکت، راه‌اندازی چند کسب و کار جدید با استفاده از یکی از پتنت‌های دانشگاه منچستر است. پیش‌بینی می‌شود که این کسب و کارهای جدید فرصت‌های شغلی در این منطقه ایجاد کند و در نهایت به رونق بیشتر اقتصادی در این منطقه کمک کند.
این شرکت با ارتباط نزدیکی که با محققان حوزه گرافن دارد و همچنین با استفاده از پتنت ثبت شده این دانشگاه، می‌تواند فرصت‌های جدیدی در حوزه محصولات گرافنی به دست آورد.
اگر نیازهای بازار توسط این شرکت شناسایی شود، آن‌ها می‌توانند با ارائه نمونه اولیه محصولات، شرکای تجاری و صنعتی جدیدی پیدا کنند. یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه منچستر این است که شرکت تازه تأسیس آن‌ها بتواند از نزدیک به تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه، گروه‌های مالکیت فکری و نوآوری همکاری داشته باشد.
آندرو می‌گوید: « دانشگاه منچستر در خط مقدم تحقیقات گرافنی قرار دارد. ما موقعیت منحصر به فردی در استفاده از پتانسیل‌های گرافن و دیگر مواد دو بعدی داریم. ما قصد داریم در قالب این شرکت جدید، محصولات متنوعی نظیر کامپوزیت‌های سبک و مستحکم، جوهرهای رسانا و انعطاف‌پذیر، پوشش‌های ضدخوردگی و پرکننده‌های ویژه تولید کنیم. از این محصولات می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر قطعات الکترونیکی، باتری و خازن استفاده کنیم. تولید این محصولات با همکاری دانشگاه منچستر امکان‌پذیر می‌شود و این شرکت جدید می‌تواند با همکاری صنایع، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دستاوردهای به دست آمده از تحقیقات دانشگاهی را به محصول واقعی تبدیل کند.»
گروه‌‌های مالکیت فکری دانشگاه منچستر برای تجاری‌سازی دستاوردهای خود از این شرکت حمایت می‌کنند. فعالیت‌های این شرکت می‌تواند امکان ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدیدی را فراهم کند که اقتصاد انگلستان و منچستر را تقویت کند.