تجاری‌سازی نانوآمولوسیون حاوی کورکومین در هند

یک شرکت هندی موفق به تولید نانودارویی حاوی کورکومین شده‌است. این فرمولاسیون به صورت نانوآمولوسیون بوده و حاوی ۳۰ میلی‌گرم کورکومین است. کورکومین ماده ارزشمند موجود در زردچوبه است.

شرکت آربرو فارماکیوتیکالز (Arbro Pharmaceuticals) اخیراً نانومحصولی به نام SNEC30 را تولید کرده است. این محصول یک ترکیب حاوی کورکومین است که ۳۰ میلی‌گرم از این ماده را داراست.
این نانومحصول به شکل نانوآمولوسیون بوده که به دلیل ساختار نانومقیاس، میزان جذب آن در بدن به حداکثر مقدار خود می‌رسد. این فرمولاسیون به‌گونه‌ای تدارک دیده شده که نیاز به افزودن ترکیبات دیگر نظیر پیپرین یا لاکتین نیست.
خواص پزشکی کورکومین از دیرباز توسط بشر شناخته شده‌است. هر چند این ماده خواص منحصر به فردی در فرآیند درمان دارد، اما این ویژگی‌ها همیشه اثربخشی بالایی ندارند و استفاده از آن با محدودیت‌هایی روبرو است. کورکومین به دلیل انحلال‌پذیری بسیار کم، فعالیت زیستی پایینی دارد.
این شرکت داروسازی با همکاری دانشگاه جامایا هامدرد اقدام به تحقیقات گسترده‌ای برای افزایش انحلال‌پذیری این ماده کرده است. این شرکت به دنبال افزایش فعالیت زیستی کورکومین بود تا در فرآیند متابولیکی بدن اثربخشی بالایی داشته باشد. از این رو، این شرکت هندی با حمایت مالی دولت، در قالب یک برنامه تحقیقات دارویی حمایت مالی دریافت کرده تا فناوری کورکومین را تجاری‌سازی کند.
تحقیقات گسترده‌ای در خصوص کورکومین صورت گرفته است و طی ۲۵ سال گذشته محققان بسیاری نشان دادند که این ماده در درمان برخی بیماری‌ها نظیر سرطان، التهاب، ارتروز و دیابت می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
این گروه تحقیقاتی در این پروژه با استفاده از فناوری‌ نانو، فرمولاسیون تازه‌ای از کورکومین ارائه کردند که حلالیت این ماده را افزایش می‌دهد. این فناوری جدید که در واقع نوعی نانوآمولوسیون است به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. این پتنت در دفتر ثبت اختراعات آمریکا، USPTO، به ثبت رسیده است. این شرکت قصد دارد روی استفاده از این ترکیب در شرایط درمانی مختلف کار کند.