استقبال صنعتگران از محصولات فناوری نانو در نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر

در راستای توسعه بازار محصولات داخلی فناوری نانو، شماری از محصولات فناوران داخلی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر در معرض دید صنعتگران و فعالان این حوزه قرار گرفت و با استقبال بازدیدگنندگان همراه شد.

حضور محصولات داخلی فناوری نانو در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با استقبال بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه رو‌به‌رو شد.

در راستای توسعه بازار محصولات داخلی فناوری نانو، تعدادی از محصولات فناوران داخلی برای اولین دوره در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر در معرض دید صنعتگران و فعالان این حوزه قرار گرفت که با استقبال بازدیدگنندگان از غرفه فناوری نانو همراه شد.

در این نمایشگاه که در سالن‌های خلیج فارس، میلاد و ۴۰ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، ۱۵۳ شرکت داخلی و ۹۴ شرکت خارجی حضور داشتند و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مرتبط و دکوراسیون داخلی ساختمان در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

از محصولات نانویی ساخت داخل کفپوش‌های اپوکسی ضد‌سایش، کاشی‌ و سرامیک آنتی‌باکتریال، نانوپوشش‌های تزئینی و محصولات تصفیه آب و پساب در غرفه فناوری نانو حضور داشتند و به علاقمندان این حوزه معرفی شدند:

نانوپوشش‌های تزئینی:
نانوپوشش‌های تزئینی از خدمات شرکت نور مهر هدی است که بر روی شیرآلات و کاشی و سرامیک قابل اجرا است. در این فناوری پوشش‌های نانوساختار از طریق دستگاه PVD روی شیرآلات و کاشی و سرامیک لایه‌نشانی می‌شود که  ظاهر زیبایی را در محصول نهایی ایجاد می‌کند.

ویژگی‌ها:
– کاهش هزینه
– ایجاد زیبایی ظاهری
– مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون

کفپوش اپوکسی ضدسایش:
این محصول توسط شرکت بسپار سازان ایرانیان تولید می‌شود. این کفپوش‌ها بصورت یک پوشش یکپارچه و بدون درز روی انواع زیرسازی‌های سیمانی، سرامیکی و بتنی قرار می‌گیرد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف قابل اجرا است.

ویژگی‌ها:
– تمیزشدن آسان
– آنتی‌باکتریال بودن
– افزایش عمرمصرف در اثر افزایش مقاومت سایشی و مکانیکی کفپوش
– حفاظت از سطح بتن در برابر فرسایش و نفوذ مایعات

کاشی و سرامیک آنتی‌باکتریال:
کاشی و سرامیک‌های آنتی‌باکتریال توسط شرکت نانو پیشتاز پارس تولید می‌شود. این محصول با قرار گرفتن لعاب حاوی نانوذرات آنتی‌باکتریال روی کاشی و سرامیک ایجاد می‌شود.

ویژگی‌ها:
– ماندگاری بالا
– کاهش مصرف مواد ضدعفونی کننده و حفظ محیط زیست
– جلوگیری از شیوع بیماری
– کاهش هزینه های درمان و تامین سلامت

تصفیه آب:
به علت محدودیت در فضای غرفه فناوری نانو و نیز محصولات متنوع نانویی در زمینه تصفیه آب و پساب، تنها تعدادی از محصولات مبتنی بر فناوری نانو در زمینه تصفیه آب و پساب خانگی و استخرها در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد.

ویژگی‌ها:
– کاهش یون فلزات سنگین موجود در آب
– صرفه‌جویی در مصرف آب
– کاهش هزینه
– سهولت در اجرا

علاوه بر محصولات ذکر شده، در غرفه فناوری نانو واحد ارزیابی محصولات نیز حضور داشت که کارشناسان  این واحد در زمینه آشنا نمودن مخاطبان با محصولات فناوری نانو در حوزه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر، آشنایی مخاطبان با گواهینامه نانومقیاس، روند پذیرش و مراحل بازرسی جهت دریافت گواهینامه نانومقیاس پاسخ‌گوی مراجعان در غرفه فناوری نانو بودند.

با توجه به اولین حضور محصولات داخلی فناوری نانو در این نمایشگاه استقبال خوبی از غرفه فناوری نانو انجام شد. در این نمایشگاه ۱۱۱ فرم تقاضا توسط بازدیدکنندگان و مراجعین به غرفه فناوری نانو تکمیل گردید که توزیع این فرم‌ها بر اساس محصولات در شکل ۱ نشان داده شده است. همانگونه که مشاهده می‌شود بیشترین تعداد فرم تقاضا در این نمایشگاه مربوط به کاشی و سرامیک آنتی‌باکتریال است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
شکل ۱- توزیع فرم‌های تبادل فناوری در نمایشگاه آشپزخانه ۲۰۱۶

در این نمایشگاه علاوه بر محصولات ارائه شده در غرفه، گزارش‌های صنعتی حوزه فناوری نانوی مرتبط با نمایشگاه  نیز در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفت که عناوین این گزارش‌ها در ادامه مشاهده می‌شود:

– کاربرد فناوری نانو در رنگ‌های خودتمیزشونده
– کاربرد فناوری نانو در تصفیه آب
– تصفیه آب با استفاده از غشاء سرامیکی نانوفیلتراسیون
– مروری بر کاربردهای نانوپوشش‌های سخت و مقاوم در صنایع ساختمان، لوازم خانگی، تزئینی و صنایع وابسته
– ظروف آشپزخانه با پوشش نانویی

لازم به ذکر است که چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر در تاریخ ۲۸ تا ۳۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار گردید.