بازار تجهیزات مرتبط با نانوذرات تا سال ۲۰۲۰ چه تغییری می‌کند؟

اخیراً گزارشی برای بررسی بازار تجهیزات مرتبط با نانوذرات منتشر شده‌است که در آن، بازار این حوزه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش آمده است که بازار در شرق بسیار بهتر از غرب جهان است و تولیدکنندگان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری د

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارشی با عنوان « Global Nanoparticles Instrumentation Market in the Life Sciences Sector 2016-2020» منتشر کرده است که در آن به بررسی بازار تجهیزات مرتبط با نانوذرات که در علوم زنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرداخته شده‌است. این گزارش بازار حوزه نانو ذرات را بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده است.
براساس گزارش، این بازار در دوره زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ رشد ۰۶/۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر بازار غرب در حال رقابت بسیار جدی بوده و به همین دلیل تولیدکنندگان تمایل دارند بازار خود را به سوی مناطق دیگر جهان سوق دهند.
در حال حاضر بازار آمریکا کمترین نرخ رشد را تجربه کرده به طوری که تا پایان سال ۲۰۱۶ این بازار اشباع می‌شود. به همین دلیل تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند که کارخانه‌های خود را به سوی مناطق دیگر جهان ببرند جایی که نه تنها تولید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به سادگی به بازارهای محلی دسترسی پیدا کنند.
این گزارش نشان می‌دهد که بودجه جهانی اختصاص یافته به بخش تحقیق و توسعه در ۲۰ سال گذشته به شکل ثابتی افزایش یافته است. در سال ۱۹۹۶ بودجه جهانی تحقیق و توسعه ۵۲۲ بیلیون دلار بوده که تا سال ۲۰۰۹ به رقم ۳/۱ تریلیون دلار رسیده است. این بودجه در سال ۲۰۱۴، ۶/۱ تریلیون دلار بوده است.
از آنجایی که نرخ رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه بیش از کشورهای توسعه یافته است، این کشورها طی ۵ سال آینده نیاز به امکانات بیشتری برای انجام تحقیق و توسعه دارند.
با افزایش تعداد تجهیزات تحقیقاتی در حوزه نانوذرات، نیاز به تجهیزات و ادوات مشخصه‌یابی نانوذرات نیز افزایش می‌یابد.
در این گزارش شرکت‌های ذیل به‌عنوان بازیگران اصلی این حوزه معرفی شده‌اند:
• Agilent
• Backman Coulter
• Bruker
• HORIBA
• TSI