واگذاری امتیاز فروش رزین نقاط کوانتومی به صنعت ساخت نمایشگر

شرکت انگلیسی نانوکو با قراردادی، امتیاز فروش رزین نقاط کوانتومی عاری از کادمیم خود را به صنعت نمایشگر، در اختیار واهونگ اینداستریال قرار داده است.

نانوکوگروپ (Nanoco Group) یکی از پیشروان تولید و توسعه نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است که در ساخت دیگر نانومواد نیز فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که یک قرارداد ۷ ساله با شرکت واهونگ اینداستریال (Wah Hong Industerial) امضاء کرده است . واهونگ یک شرکت تایوانی در بخش تولید فیلم‌های اپتیکی است.
براساس این توافقنامه، نانوکو رزین نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را تولید می‌کند.  این کار در کارخانه نانوکو در رانکورن انگلستان انجام خواهد شد. رزین تولید شده نیز توسط شرکت واهونگ در بازار توزیع خواهد شد؛ این مواد در میان مشتریان واهونگ در بخش ساخت نمایشگر به فروش خواهد رسید.
این توافقنامه اولین قراردادی است که میان نانوکو و یک شرکت دیگر برای تجاری‌سازی این فناوری در بخش نمایشگر انجام می‌شود. این توافقنامه به صورت غیرانحصاری به واهونگ اجازه فروش خواهد داد.
واهونگ یک شرکت تجاری عمومی در تایوان است که در بازار چین نیز فعالیت‌های گسترده دارد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فیلم‌های نوری برای صنعت نمایشگر است. واهونگ در حال حاضر درخواست بسیاری برای استفاده از این رزین از سوی مشتریان خود دریافت کرده است.
جزئیات مالی این قرارداد منتشر نشده و به‌صورت محرمانه باقی مانده است، اما نانوکو پیش پرداختی برای این منظور دریافت کرده است.
از نظر راهبردی، این توافقنامه به‌صورت غیرانحصاری اجازه فروش محصولات نانوکو را به مدت ۷ سال، یعنی تا ۳۱ سپتامبر ۲۰۲۳ در اختیار واهونگ قرار می‌دهد و در نهایت بعد از اتمام این تاریخ، قابل تمدید است.
سی پی یا از مدیران واهونگ می‌گوید: «ما از امضاء این توافقنامه بسیار خرسندیم. این قرارداد به ما امکان می‌دهد تا محصولات نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شرکت نانوکو را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم. از این فناوری می‌توان برای ساخت نسل جدیدی از نمایشگرهای LCD استفاده کرد.»
نانوکو نقاط کوانتومی عاری از کادمیم سبز و قرمز تولید می‌کند. این شرکت در حال افزایش ظرفیت تولید مواد خود است.