استفاده آزمایشی از نقاط کوانتومی در چاه‌های نفت و گاز

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) نانوموادی برای استفاده در چاه‌های نفت و گاز تولید کرده است. این شرکت اخیراً وارد همکاری مشترک با یکی از شرکت‌های نفتی برای آزمایش این نانومواد روی چاه‌های نفت و گاز شده‌است.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اعلام کرد که این شرکت همکاری مشترکی با شرکت EP در تگزاس آغاز کرده است. کوانتوم متریالز اخیراً روی ساخت نانومواد ویژه‌ای برای استفاده در چاه‌های نفت و گاز کار می‌کند و به دنبال بهینه‌سازی محصول جدید خود است. در این پروژه که فاز اول آن در حال اتمام است، طرفین به دنبال آزمون این مواد جدید روی چاه‌های نفت و گاز بوده تا مشخص کنند که چگونه این نانومواد قادر به استخراج ایمن و کاراتر منابع هیدروکربنی هستند.
سیر پروومبا، مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که بخشی از این پروژه هستیم تا بتوانیم فرصت‌های تازه‌ای در صنعت نفت و گاز ایجاد کنیم. با این حال مسئله بسیار مهم برای ما آن است که کوانتوم متریالز با استفاده از این نانوذرات مقاوم در مقابل شرایط بسیار سخت چاه‌های نفت، بتواند گامی مؤثر در توسعه صنعت نفت و گاز بردارد. ما پیش از این، از این نقاط کوانتومی در ساخت نمایشگر استفاده کرده‌ایم.»
کوانتوم متریالز از این پروژه در سال ۲۰۱۶ درآمد بسیار کمی داشته است. این شرکت در حال حاضر روی ساخت نقاط کوانتومی و نانومواد ویژه برای استفاده در صنعت نمایشگر، پیل خورشیدی، روشنایی و پزشکی فعالیت دارد. روش مورد استفاده این شرکت به‌گونه‌ای است که موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات می‌شود.
نقاط کوانتومی شرکت کوانتوم متریالز برای ساخت نمایشگر‌های LCD با مصرف انرژی بسیار پایین مناسب بوده و می‌تواند نسل جدیدی از سیستم‌های روشنایی را ایجاد کند. همچنین این نقاط در بخش تولید پیل خورشیدی کاربرد دارند. گزارش‌هایی نیز از استفاده این نقاط در بخش ذخیره‌سازی انرژی در باتری‌ها، تصویربرداری زیستی و درمان‌های زیست‌پزشکی منتشر شده‌است.