ثبت پتنت تولید گرافن از گرافیت استخراج شده از معدن

یک شرکت تولیدکننده گرافن، موفق به ثبت پتنتی در استرالیا شده است. این پتنت مربوط به تولید گرافن از گرافیت می‌شود.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن است. این شرکت اخیرا اعلام کرده اداره ثبت پتنت استرالیا مالکیت فکری فرآیند این شرکت در تبدیل گرافیت به گرافن را به ثبت رسانده است. این دومین باری است که یک دولت ملی اعتبار کاربردی یک پتنت را تایید می‌کند. اولین بار، دولت آمریکا این کار را کرد، این کشور پتنتی به شماره ۹۲۲۱۸۶۷ را در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به ثبت رساند.
مخترعان این پتنت، گوردن چیو و همکارانش از دانشگاه ملی سنگاپور بودند. این دانشگاه به عنوان مالک این پتنت، حق انحصاری استفاده از این فناوری را به شرکت گرافیت زرو (Graphite Zero) که یک شرکت سنگاپوری است، داده است. قرار است این شرکت حق تولید گرافن و مشتقات گرافنی را با نام تجاری Mesograf داشته باشد.
گرافوید بیشترین سهم را در شرکت گرافیت زرو داشته و در واقع مالک اصلی این شرکت است. گرافیت زرو در حال مذاکره با گرافوید است تا به صورت انحصاری محصول Mesograf را از طریق این شرکت به فروش برساند.
این محصول در کارخانه گرافیت زرو در سنگاپور تولید می‌‌شود. برای تولید این محصول از فناوری ویژه‌ای استفاده شده که با استفاده از آن می‌توان محصول را در یک مرحله تولید کرد. این روش شارژ الکتروشیمیایی، به صورت پتنتی به ثبت رسیده است.
در این فرآیند که بسیار ساده است، محصولی با کمترین نقش و بالاترین دانسیته انرژی تولید می‌شود. گرافن چند لایه تولید شده با این روش کیفیت بالایی دارد. این روش مخرب نبوده و ایمنی بالایی دارد و کمترین تاثیر را روی محیط زیست دارد.
ماده خام به صورت گرافیت استخراج شده و با استفاده از این فرآیند، گرافن و مشتقات گرافنی از آن تولید می‌شود. گرافوید و شرکت‌های خطرپذیر دیگری که با آن همکاری می‌کنند از این محصولات در حوزه‌های مختلف نظیر ذخیره‌سازی انرژی، تولید کامپوزیت و پوشش‌دهی استفاده می‌کنند.