نمایشگر حاوی نقاط کوانتومی سامسونگ در آستانه ورود به بازار

شرکت سامسونگ درصدد عرضه نسل جدیدی از نمایشگرهای خود است. در این نمایشگرها از فناوری نقاط کوانتومی استفاده شده که موجب زنده‌تر شدن تصاویر و بالا رفتن کنتراست شده است.

شرک سامسونگ با طراحی و ساخت مانیتورهای انحناء‌دار مدل CFG70 وارد رقابت تنگاتنگ با دیگر رقبا در حوزه ساخت نمایشگر شده است. این مانیتورها در ابعاد ۲۴ و ۲۷ اینچ بوده که امکان ارائه تصویر فول اچ‌دی را با زمان پاسخ ۱ میلی ثانیه فراهم می‌کند. این شرکت نمایشگرهای جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده که تمام صفحه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. برای کاهش نرخ چشمک‌زدن، این نمایشگرها از فناوری FreeSync شرکت AMD بهره برده است.
سامسونگ از فناوری نقاط کوانتومی در ساخت این مانیتورها استفاده کرده است تا استانداردهای SUHD را در این سری فراهم کند. با استفاده از نقاط کوانتومی، سامسونگ موفق شده است تا ۱۲۵ درصد طیف sRGB را تأمین کند. این درحالی است که عمق رنگ‌های مختلف در این نمایشگر بیشتر شده است.
استند مورد استفاده در این محصول، نسبت به دیگر نمایشگرهای موجود در بازار طراحی بهتری داشته و این محصول را در بازار متمایز کرده است. به جای استفاده از استندهای اسلایدی قفل شونده، این شرکت از ساز و کار توپ و اتصال استفاده کرده است که با این کار امکان چرخش و تنظیم ارتفاع و زاویه نمایشگر وجود خواهد داشت، بدون این که نیاز به حرکت دادن پایه نمایشگر باشد.
وجود نقاط کوانتومی موجب افزایش کیفیت تصاویر در این نمایشگر شده، به طوری که در حین بازی تجربه مشاهده جزئیات بهتری از تصویر وجود دارد.
این نمایشگر با نسبت ارتفاع به مساحت ۲۱:۹ و نرخ انحناء ۱۵۰۰R خمیده‌ترین نمایشگر موجود در بازار است که میدان دید بازی را برای بیننده ایجاد می‌کند.
قدرت تفکیک این نمایشگر ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ است که این توانمندی با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی فراهم شده است. وجود این نقاط موجب زنده‌تر شدن تصاویر و افزایش ترکیب‌های رنگ در آن شده است. همچنین فناوری نقاط کوانتومی کنتراست تصویر را افزایش داده است.
این نمایشگر با ابعاد ۳۴ اینچ و با قیمت ۹۹۹ دلار از اواخر سال جاری میلادی در بازار قابل تهیه خواهد بود.