هشتمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو برگزار شد

هشتمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو، با حضور دکتر عباس مدنی، همزمان با سیزدهمین همایش مهندسی مواد و متالوژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

هشتمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو با موضوع Rolled-up nanotechnology as an emerging technology for 3D photonic integration and for liquid-core optofluidic detection based on rolled-up microtubes در روز پنجم مهرماه ۱۳۹۵ همزمان با سیزدهمین همایش مهندسی مواد و متالوژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

سیزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی ایران در تاریخ ۵ و ۶ مهرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در این همایش که با حضور دانشجویان و اساتید علاقه‌مند و همچنین مدعوینی از کشور عراق برگزار گردید، محققان با ارائه مقالات به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه مواد و متالوژی پرداختند.

همچنین در این همایش و در راستای طرح همکاری با دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو سخنرانی دکتر عباس مدنی به عنوان سخنران کلیدی با موضوع «Rolled-up nanotechnology as an emerging technology for 3D photonic integration and for liquid-core optofluidic detection based on rolled-up microtubes» و با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند، در سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

گفتنی است، دکتر عباس مدنی دانش‌آموخته رشته نانوفتونیک از دانشگاه Dresden آلمان بوده و در حال حاضر به عنوان پژوهشگر در IFW Institute وابسته به همان دانشگاه مشغول به فعالیت است.

وی در سخنرانی خود به بیان مقدماتی در خصوص رولدآپ نانوتکنولوژی، نحوه تولید میکروتیوپ‌های خود‌پیچیده به روش رولدآپ تکنولوژی، کاربردهای آن در اپتیک، فوتونیک سه‌بعدی و ذخیره‌سازی انرژی و همچنین ارائه نتیجه تحقیقات خویش پرداخت.

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.

شایان ذکر است، جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در صفحه این طرح در پایگاه اینترنتی ستاد نانو بیان شده است.