تولید صنعتی نانوذرات مورد استفاده در صنعت داروسازی

یک شرکت کانادایی برای تسریع فرایند داروسازی، اقدام به ارائه روش‌های جدید، ساده، سریع و ارزان برای تولید نانوذرات مورد استفاده در صنعت دارو کرده است. در این روش‌ هزینه تولید را کاهش یافته و در زمان صرفه جویی می‌شود.

شرکت کانادایی پرسیژن نانوسیستمز (Precision NanoSystems) اقدام به ارائه روشی سریع و ساده برای تولید نانوذرات کرده است. این شرکت بعد از سرمایه‌گذاری که شش سال پیش انجام داد، موفق به افزایش ۸۰۰ درصدی درآمدش شده است. این شرکت در صنعت زیست‌فناوری وارد فعالیت شده است.
پرسیژن به جای تولید دارو، به دنبال ارائه روش‌های نوین و سریعی برای تولید نانوذرات است که می‌تواند دقت رهاسازی دارو را در بدن انسان افزایش دهد.
تیم-۳۲ لیور از مدیران شرکت پرسیژن می‌گوید: «شرکت ما قصد داشت که در حوزه دارو وارد عمل شود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نیاز به تولید دارو نداریم و در عوض باید روی فرصت‌های دیگری در این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم. بنابراین به سراغ تولید مواد اولیه رفتیم. ما به دنبال ارائه فناوری خود هستیم تا آن را در دسترسی همگان قرار دهیم.»
در حالی که شرکت‌های زیست‌فناوری به دنبال ارائه نسل جدیدی از نانودارو هستند، پرسیژن به دنبال پلتفورم‌هایی است که به محققان کمک کند تا سریع‌تر و ساده‌تر نانوذرات را تولید کنند.
لیور می‌گوید: «شرکت پرسیژن به دنبال این سوال نیست که با محصولات تولیدی آن‌ها چه نانوداروهایی می‌توان ساخت. هدف این شرکت آن است که به صنعت داروسازی کمک کند.»
او معتقد است که هیچ شرکت دیگری به صورت ویژه روی ساخت نانوذرات درمانی کار نمی‌کند و این کار به صورت انحصاری توسط پرسیژن انجام می‌شود.
به اعتقاد لیور بیشتر شرکت‌های زیست‌فناوری روش‌های خاص خود را در تولید نانوذرات دارند. این فرآیند اغلب با توجه به نیاز محصولی یک شرکت تعریف می‌شود. پرسیژن تلاش دارد وارد این فرآیند شده و روش تولید نانوذرات را بهبود دهد.
این شرکت به دنبال افزایش سرعت و کاهش هزینه تولید نانوذرات است، این دو عامل، چالش بزرگی در مسیر توسعه و تولید نانوذرات است. برای مثال، این شرکت می‌تواند در مدت ۵ دقیقه چند میلی‌لیتر نانوذره تولید کند؛ کاری که یک دانشجوی دکتری در مدت چهار ساعت انجام می‌دهد. این بهبود موجب تسریع فرآیند تحقیقات در صنعت و دانشگاه می‌شود.