پایان آبان ماه ۱۳۹۵؛ برگزاری دوازدهمین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو

به منظور تأمین نیروی متخصص مورد نیاز در امر ترویج و آموزش مفاهیم فناوری نانو، و همچنین در راستای افزایش توان علمی و آموزشی مدرسان فناوری نانو، دوازدهمین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو پایان آبان ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.
محور “آشنایی با توانمندی‌های ایران

این آزمون که با هدف ارزیابی توانمندی علمی و مهارت آموزشی داوطلبان در زمینه انتقال مفاهیم علوم و فناوری نانو برگزار می‌گردد، شامل سوالات کاملا تشریحی بوده و علاوه بر مهارت علمی، فن بیان و استفاده از مثال‌های مناسب در انتقال مفاهیم آموزشی نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. به داوطلبانی که حد نصاب لازم را در دو شاخص علمی و آموزشی در این آزمون کسب کنند، بر اساس امتیاز اکتسابی گواهی توانمندی تدریس در سه سطح: تراز “الف”، “ب” و “ج” اعطا خواهد شد.

سرفصل‌های این آزمون عبارتند از:

•    نانوساختارها؛
•    روش‌های ساخت و سنتز نانوساختارها؛
•    روش‌های شناسایی و آنالیز نانوساختارها؛
•    کاربردهای فناوری نانو؛
•    تجاری‌سازی فناوری نانو؛
•    توانمندی‌های ایران در فناوری نانو؛

منابع پیشنهادی برای شرکت در آزمون بشرح زیر است:
•    سایت آموزش فناوری نانو؛
•    کتاب مقدمه‌ای بر نانو فناوری، مترجم: دکتر نیما تقوی نیا، انتشارات: دانشگاه صنعتی شریف؛
•    مجموعه نرم‌افزارهای میلیاردیم؛
    ویرایش سوم کتاب محصولات فناوری نانو ساخت ایران؛
•    ویرایش دوم کتاب بهبود کیفیت زندگی با محصولات نانوفناوری ایرانی؛
•    مجموعه کتاب‌های محصولات فناوری نانو؛

داوطلبان می‌توانند برای تهیه منابع پیشنهادی آزمون با ۴۰ درصد تخفیف به فروشگاه اینترنتی واوک مراجعه نمایند.

شایان ذکر است ثبت نام در این آزمون از ۱۰ مهرماه آغاز شده است و علاقه‌مندان فرصت دارند تا روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه با مراجعه به صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی ستاد نانو از طریق لینک آزمون اقدام به ثبت‌نام نمایند. شرکت در این آزمون برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است. دوازدهمین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو صبح روز پنج شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۵ رأس ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران برگزار می‌گردد.
 
شایان ذکر است، علاوه بر شهر تهران، شهرهایی نیز که حداقل ۵۰ نفر داوطلب متقاضی آزمون داشته باشند و یکی از نهادهای ترویجی فناوری نانو فعال در آن شهر، مسئولیت تأمین فضا و برگزاری آزمون را بر عهده بگیرد، به عنوان حوزه آزمون مشخص خواهند شد.

 بر طبق آیین‌نامه حمایت از برگزاری سمینارهای ترویجی عمومی، کارگاه‌های آموزشی عمومی فناوری نانو و همچنین سمینارهای ترویج صنعتی فناوری نانو، دارندگان گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو می‌توانند در صورت مشارکت در این رویدادها از حمایت‌ مالی ستاد نانو برخوردار شوند. آیین نامه‌های حمایتی فوق از بخش نهادهای ترویجی سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، قابل دریافت است.

شایان ذکر است،‌ سوالات آزمون‌های توانمندی تدریس گذشته از بخش دانلود سایت آموزش فناوری قابل دریافت است.

داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه آزمون تدریس در سایت ستاد نانو مراجعه، یا با ایمیل student@nano.ir مکاتبه و یا با شماره‌های ۶۶۵۳۲۶۳۹-۰۲۱ و ۰۹۱۹۰۲۰۶۱۰۰ تماس حاصل نمایند.

شایان ذکر است آزمون توانمندی تدریس بعد، نیمه دوم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.