روسیه و ژاپن در آستانه همکاری مشترک در حوزه فناوری‌ نانو

روسیه و ژاپن در آستانه همکاری مشترک در حوزه فناوری‌ نانو هستند. به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها نسبت به برخی نانومحصولات روسیه علاقه‌مند شده‌اند و در این راستا پیشنهادهایی از طرف روسیه به طرف ژاپنی داده شده‌است. قرار است جزئیات این همکاری در نشست ماه نوامبر این دو

آناتولی کوبایسی، مدیر عامل شرکت روسنانو (Rusnano)، اخیراً اعلام نموده که کشور ژاپن نسبت به محصولات الکترونیکی، فتونیکی و اپتوالکترونیکی این شرکت علاقه‌مند شده‌است.
روسیه به ژاپن پیشنهاد داده تا دو کشور در حوزه فناوری‌ نانو همکاری کنند. کوبایسی در این باره می‌گوید: «من اخیراً جلسه‌ای با وزیر اقتصاد ژاپن، هیروشی سکو، داشته‌ام. پیرو این جلسه، دیدار دیگری در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد ژاپن از مسکو صورت خواهد گرفت. ما در جلسه پیشین به ارائه چند پیشنهاد همکاری پرداختیم که امیدواریم در جلسه ماه نوامبر بتوانیم پاسخ این پیشنهاد را از طرف ژاپنی دریافت کنیم.»
او می‌افزاید که ژاپنی‌ها اخیراً نسبت به برخی از محصولات ما علاقه‌مند شده‌اند. آرکادی دورکوویچ، نخست‌وزیر روسیه، می‌گوید که همکاری میان روسیه و ژاپن در حوزه علم، فناوری و نوآوری موجب تقویت روابط اقتصادی طرفین وهمچنین موجب پیاده‌سازی همکاری اقتصادی پیشنهاد شده توسط نخست‌وزیر ژاپن خواهد شد.
چندی پیش، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، یک برنامه اقتصادی دو طرفه را به روسیه پیشنهاد داد؛ این برنامه در حاشیه بازدید از شهر سوچی در جنوب روسیه اتفاق افتاد. این برنامه حوزه‌هایی نظیر نفت و گاز و مدرن‌سازی بنادر و فرودگاه‌ها در شرق دور را پوشش می‌دهد.