برگزاری وبیناری در حوزه نانوماشین و AFM

پس از اعطای جایزه نوبل شیمی ۲۰۱۶ به محققانی که در حوزه نانوماشین فعالیت داشتند، شرکت پارک‌سیستمز قصد دارد وبیناری در حوزه نانوماشین‌ها، شیمی ‌ابرمولکولی و AFM در تاریخ ۱۹ آبان سال جاری برگزار کند.

شرکت پارک سیستمز (Park Systems) به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)، دریافت جایزه نوبل شیمی ۲۰۱۶ را به جین ساویج، جیمز فاستر استودات و برنارد فرینگا تبریک گفت. این جایزه برای کار روی ماشین‌های مولکولی اعطا شد؛ ماشین‌هایی که برای ساخت نانومواد جدید و حسگرها استفاده  می‌شوند. این جایزه، موضوع اهمیت ابزارهای پیشرفته را برای درک دنیای نانومقیاس و مواد در سطح اتمی و مولکولی را پررنگ‌تر می‌کند.
برندگان این جایزه، چند نوع مختلف نانوماشین طراحی و ساخته‌اند که همه آنها در مقیاس‌های بسیار کوچک بوده و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند. AFM دستگاهی است که می‌توان با استفاده از آن به‌صورت مستقیم توپولوژی نمونه‌های نانومقیاس را بررسی کرد.
از این رو، شرکت پارک‌سیستمز درصدد ارائه وبیناری در حوزه نانوماشین‌ها، شیمی ابرمولکولی و AFM است. ادوینسولا از محققان شرکت پارک سیستمز می‌گوید: « AFM شرکت پارک‌سیستمز ابزار مهمی برای طراحی و ساخت نانوماشین‌هاست. از این دستگاه می‌توان برای مطالعه و مشخصه‌یابی شیمی ابرمولکولی استفاده کرد. این دستگاه به محققان امکان می‌دهد تا به صورت مستقیم توپولوژی ابرمولکول‌ها را مورد مطالعه قرار دهند. برای این کار، نمونه مورد نظر روی یک سطح تثبیت شده و سپس با کمک نوک پیمایشگر و با استفاده از برهم‌کنش در مقیاس نانومتری، امکان بررسی نمونه به وجود می‌آید.»
ادوینسولا قرار است در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۱۳۹۵) این وبینار را برای علاقه‌مندان ارائه کند. به تمامی محققان حوزه نانوماشین و شیمی ابرمولکولی پیشنهاد می‌شود که در این وبینار شرکت کنند. ادوینسولا استاد دانشگاه کیس‌وسترین ریورس در اوهایو است و با انجمن شیمی آمریکا نیز همکاری دارد. او در سال ۲۰۱۳موفق به دریافت جایزه هرمن مارک شده‌است. حوزه تحقیقاتی ادوینسولا، پلیمرهای کاربردی، نانوکامپوزیت، علوم کلوئیدی، مواد هیبریدی و لایه‌های نازک است. او به دنبال استفاده از این فناوری در حوزه‌های مختلف از پوشش‌های هوشمند گرفته تا ادوات زیست‌پزشکی است.
شرکت پارک سیستمز نیز پتنت‌های مختلفی در حوزه ساخت AFM داشته و در حال حاضر به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح در این حوزه شناخته می‌شود.