تولید نانودارو با استفاده از فناوری راکتور میکروجت

یک شرکت آلمانی قرارداد همکاری مشترکی با شرکت لئون نانودراگ منعقد کرده است تا با استفاده از فناوری راکتور میکروجت این شرکت، نانوداروهای جدید تولید کند. راکتور میکروجت، فناوری است که با استفاده از آن می‌توان نانوذرات با خواص ویژه تولید کرد.

شرکت آلمانی اینستیلو (Instillo) همکاری مشترکی با شرکت لئون نانودراگ (Leon-nanodrug) آغاز کرده است که هدف از این همکاری، توسعه داروهای ضد سرطان با استفاده از پلتفورم نانوفناوری MJR است. MJR که در واقع راکتور میکروجت است، نام فناوری است که با استفاده از آن می‌توان برای حل مشکل داروهایی که حلالیت اندکی داشته و فعالیت زیستی پایینی دارند، استفاده کرد. این فناوری می‌تواند برای پپتیدها، پروتئین‌ها و مولکول‌های بسیار کوچک استفاده شود تا در نهایت نانوذرات عامل‌دار یا نانوذرات دارای پوشش پلیمری تولید کرد.
شرکت اینستیلو، این داروی ضد سرطان را در قالب این برنامه همکاری مشترک در شرکت اورسافارم تولید خواهد کرد. ترون اودلاگ، مدیرعامل شرکت لئون، می‌گوید که این همکاری مشترک به دنبال تجاری‌سازی فناوری‌ نانودارو است. اودلاگ می‌گوید: «در این پروژه از فناوری راکتور میکروجت ما استفاده می‌شود تا با استفاده از آن مولکول‌های رایج دارویی ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند و همچنین مولکول‌های دارویی جدیدی تولید کرد.»
در ابتدای سال ۲۰۱۶، شرکت لئون همکاری مشترکی با شرکت کوریکس (CoreRX) آغاز کرد تا آزمایشگاه ویژه‌ای برای پلتفورم MJR اختصاص داده شود. این کار در کارخانه مایرلیک شرکت کوریکس انجام شد. این آزمایشگاه‌ پروژه‌های امکان‌سنجی برای فرمولاسیون نهایی داروهای خوراکی، مایع و نیمه‌جامد را انجام می‌دهد.
اینستیلو نقش یک چتر حمایتی برای گروه مستقلی از شرکت‌ها را ایفا می‌کند؛ شرکت‌هایی که در بخش خدمات دارویی فعالیت دارند. شرکت لئون دارای حق انحصاری برای استفاده از فناوری MJR در بخش داروسازی است. این شرکت فناوری فرمولاسیون نانوداروهای مختلفی را به دست می‌آورد. این کار یا از طریق توافق‌نامه به دست می‌آید یا این که این شرکت در فرآیند توسعه دارو وارد همکاری مشترک می‌شود. شرکت نانوسار (NanoSaar) نیز حق انحصاری استفاده از فناوری MJR را برای استفاده در بخش‌های غیردارویی در اختیار دارد. شرکت MJR PharmaJet خدمات فرمولاسیون دارویی به مشتریان خود ارائه می‌دهد که برای داروهایی که انحلال بسیار کمی دارند مفید است.