استفاده از SEM به عنوان ابزار کمک آموزشی

یک مرکز آموزشی برای یادگیری بهتر دروس مربوط به فناوری‌ نانو، اقدام به برگزاری دوره آموزشی کار با SEM کرده است. این مرکز در بیشتر کلاس‌ها و سرفصل‌های آموزشی از این SEM برای درک بهتر فرآیندها و آزمایش‌ها استفاده می‌کند.

مرکز آموزش فنی و شغلی الیکوتویل (Ellicottville) اقدام به برگزاری دوره آموزشی برای یادگیری کار با میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) برای دانشجویان خود کرد. این دستگاه مربوط به شرکت JEOL با مدل ۶۰۱۰ LA است.
این دانشجویان که در حال آموزش فناوری‌ نانو هستند، در کنار سرفصل‌های آموزشی خود، کار با دستگاه SEM را نیز فرا می‌گیرند. در این دوره آموزشی، دانشجویان روش‌های آنالیز مواد، روش‌های گزارش‌دهی و همچنین کار با نانومواد زیستی، الکترونیکی و مکانیکی را یاد می‌گیرند.
SEM این مرکز با استفاده از گرنت کنسرسیوم پارکینس خریداری شده است که یک گرنت مربوط به آموزشگاه‌های عمومی است. کاتلین وودز از مدرسان بخش علوم این مرکز معتقد است که این مرکز صاحب یکی از مدل‌های بزرگ SEM است هر چند که کاربری آن ساده نیست. وودز پیشتر آموزش لازم برای کار با این دستگاه را دریافت کرده است.
وودز فناوری‌ نانو را وارد تمام کلاس‌های این مرکز کرده است. او به عنوان آموزش‌دهنده پشتیبان با دیگر دبیران همکاری دارد تا فرآیند آموزش به خوبی انجام شود. وودز نام آموزش همکارانه را روی این سبک همکاری با دیگر دبیران نهاده است.
او می‌گوید: « برای مثال اگر من به کلاس مربوط به مواد آرایشی و بهداشتی بروم و درسی درباره مو و شیمی آن بدهم، به آزمایشگاه می‌رویم و در آنجا لوسیون‌های مختلفی می‌سازیم تا بهترین فرمولاسیون برای اثربخشی روی مو را مشخص کنیم.»
وودز از میکروسکوپ SEM برای نشان دادن انتهای یک مو استفاده می‌کند تا شکافته شدن سر مو را به آنها نمایش دهد. SEM به آنها این امکان را می‌دهد تا به بررسی عنصری و ساختاری مو بپردازند. اگر در کلاسی معلم به توضیحی درباره هپاتیت می‌پردازد، حتما آزمایشی برای نمایش این بیماری انجام می‌شود.
علم و SEM در تمام برنامه‌های آموزشی این مرکز جریان دارد. این میکروسکوپ به دانشجویان امکان می‌دهد تا کارهای انجام شده را مشاهده کنند. SEM یک ابزار مناسب برای یادگیری بهتر دروس است.