خرید لیسانس فناوری نانوذرات متصل به آنتی‌بادی از دانشگاه

شرکت پاتریس حق لیسانس توسعه فناوری استفاده از آنتی‌بادی در نانوذرات برای درمان سرطان را از دانشگاه یال دریافت کرد. این شرکت قصد دارد تا چند ماه آینده آزمون پیش‌بالینی را برای بررسی اثر این دارو روی درمان سرطان مورد آزمایش قرار دهد.

پاتریس (Patrys) یک شرکت فعال در حوزه آنتی‌بادی‌های درمانی است. این شرکت اخیراً لیسانس فناوری آنتی‌بادی را که با نانوذراتی موسوم به داکسی ماب ۳E10 قابل ترکیب است، از دانشگاه یال دریافت کرده است. با دریافت حق لیسانس این فناوری، پاتریس می‌تواند برای توسعه و تجاری‌سازی این فناوری اقدام کند. با اتصال این آنتی‌‌بادی با نانوذرات، می‌توان داخل نانوذرات را با مواد شیمی‌درمانی پر کرد و از آن برای درمان سرطان استفاده نمود.
این آنتی‌بادی در واقع یک آنتی‌بادی ضدDNA است که می‌تواند به DNA سلول‌های سرطانی متصل شود. با این کار می‌توان مطمئن شد که نانوذرات به بافت تومور چسبیده است و امکان رهاسازی داروی شیمی‌درمانی به درون سلول سرطانی وجود خواهد داشت.
این فناوری نانوذرات ۳E10 به‌صورت پتنتی توسط دانشگاه یال به ثبت رسیده و مالکیت فکری آن تا سال ۲۰۳۶ در اختیار این دانشگاه خواهد بود.
جیمز کمپل از مدیران اجرایی این شرکت می‌گوید: «دریافت حق لیسانس این فناوری یک پیشرفت برای شرکت پاتریس به شمار می‌رود. با توسعه این فناوری، یک همگرایی میان این شرکت و دانشگاه ایجاد می‌شود که در نهایت فناوری برای تولید ارزان قیمت دارو به دست خواهد آمد. مدیریت شرکت پاتریس جذب پتانسیل این فناوری شده‌است و آن را به‌عنوان هسته ماموریت خود برای توسعه روش‌های درمان سرطان قرار خواهد داد. این لیسانس موجب تقویت جایگاه پاتریس در بازار خواهد شد و حتی می‌تواند منجر به تولید دستاورد جدید نیز شود. قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، آزمون پیش‌بالینی این دارو آغاز شود.»
جیمز هنسن از مخترعان این فناوری می‌گوید: «تیم پاتریس دارای تجربه مناسبی برای توسعه است و می‌تواند به سرعت این فناوری را ارتقاء دهد. من از آغاز همکاری با این شرکت بسیار خوشحال هستم.»
پاتریس یک شرکت فعال در حوزه داروهای ضدسرطان است که به دنبال استفاده از فناوری آنتی‌بادی ضدDNA و نانوذرات برای درمان سرطان است. آنتی‌بادی ۳E10 نیز یک نوع آنتی‌بادی ویژه سلول‌های سرطانی است.