معرفی محصولات نانویی حوزه ساختمان در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی

نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوشمند با هدف آشنایی جامعه با صنایع و برندهای برتر و هوشمند و مکانیزه به همت شبکه راهبران پروژه‌های اتحادیه اروپا و هلدینگ مبین با حمایت برخی از وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در برج میلاد تهران و همزمان با سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوشمند همزمان با سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی برپا شد. در این نمایشگاه برندهای بزرگ صنعتی که توانسته‌اند صنایع خود را هوشمند و مکانیزه نمایند حضور یافته و به معرفی برند خود در بین بازدیدکنندگان نمایشگاه پرداختند.
بانک هوشمند، بیمه هوشمند، لوازم خانگی، صنایع غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع شوینده، پوشاک، خودرو، ساختمان،‌ خانه هوشمند، برق، فناوری اطلاعات و نرم‌افزار، اینترنت و اینترنت اشیاء و اتوماسیون، صنایع حاضر در این نمایشگاه بودند.
گروه سرمایه‌گذاری مسکن با مشارکت ستاد توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه، فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید از جمله فناوری نانو استفاده شده در ساخت پروژه‌های ساختمانی را به نمایش عموم گذاشت. معرفی محصولات نانویی در صنعت ساخت‌وساز به فعالان (شرکت‌ها و افراد موثر) این صنعت، توسعه بازار این محصولات، تعامل با شرکت‌های عمرانی به خصوص شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و به‌کارگیری محصولات نانویی در پروژه‌های عمرانی توسط این شرکت‌ها از جمله اهداف ستاد برای حضور در این رویداد بود. 
شیشه کنترل‌کننده انرژی (Low-E) محصولی از گروه صنعتی شیشه کاوه، لوله و اتصالات بی‌صدا (Silent pipe) گروه صنعتی وحید، کاشی و سرامیک ضدلک بهسرام، مگا استون و لاک اکریلیک رنگ و رزین الوان، پوشش‌های ضدآب و لک شرکت نانوپاد شریف، کفپوش بتنی مقاوم به سایش شرکت آپتوس ایران، بتن سبک سازه‌ای شرکت بهدیس سامان امین، پوشش‌های تزئینی PVD شرکت یارنیکان صالح، کاشی آنتی‌باکتریال شرکت نانوپیشتازپارس محصولات نانویی حوزه ساخت‌وساز بودند که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شدند. 
گفتنی است انقلاب چهارم صنعتی مانند انقلاب‌های صنعتی دیگر این توانایی را دارد که سطح درآمدهای جهانی را بیشتر کند و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. تا امروز فناوری‌های نوین، محصولات و خدمات جدیدی را ایجاد نموده‌اند که بهره‌وری ما از زندگی را بیشتر می‌کنند.