توسعه کسب و کار تولید گرافن با تأسیس یک شرکت جدید

شرکت زنیاتا برای توسعه کسب و کار گرافن، شرکت جدیدی تأسیس کرده تا بتواند در قالب آن از گرافیت، گرافن تولید کند.

زنیاتا ونچرز (Zenyatta Ventures) شرکت کانادایی فعال در حوزه گرافیت است. زنیاتا ونچرز، شرکت دیگری به نام زنتک متریالز را با هدف توسعه و تجاری‌سازی گرافن تأسیس کرده است.
زنیاتا اعلام کرده که تأسیس شرکت زنتک حرکتی راهبردی به سوی بهره‌برداری از پتانسیل‌های گرافن است که ازکنار کسب و کار مواد معدنی گرافیتی، ارزش افزوده جدیدی به دست می‌آید. زنیاتا قصد دارد تا از گرافیت معدن آلبانی در کانادا برای تولید گرافن استفاده کند. این گرافیت‌ها دارای کیفیت بالا، خلوص و تبلور قابل توجهی هستند.
براساس اظهارات مسئولان شرکت زنیاتا، محصولات گرافنی تولید شده در شرکت زنتک قرار است در حوزه‌هایی نظیر کامپوزیت‌های بتنی، لاستیک، حسگرها، فیلتراسیون، آمولوسیون‌ها و باتری‌های گرافن/سیلیکونی مورد استفاده قرار گیرد.
تأسیس یک شرکت مستقل به آنها کمک می‌کند تا بتوانند به‌صورت ویژه روی تولید گرافن متمرکز شده و نسل جدیدی از فناوری را تجاری‌سازی کنند. از مواهب این فناوری صنایع مختلفی برخوردار خواهند شد، به طوری که با استفاده از مواد پیشرفته می‌توانند عملکرد و خدمات خود را بهبود دهند.
این شرکت قرار است در بریتانیا فعالیت کند تا به منابع غنی مواد اولیه دسترسی داشته باشد. فضای این کشور برای توسعه کسب و کار در بخش مواد مناسب است و منجر به رشد سریع این شرکت می‌شود. زنتک به‌صورت مستقل از زنیاتا فعالیت کرده و تیم مدیریت جداگانه‌ای هدایت آن را به عهده دارند.
چندی پیش زنیاتا اعلام کرده بود که پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش تولید انبوه گرافن از گرافیت به دست آمده از معدن آلبانی دست یافته است. این دستاورد با همکاری محققان دانشگاه لیکهد در کانادا انجام شده‌است. این گروه به دنبال تولید ارزان قیمت گرافن از گرافیت صنعتی هستند. معدن آلبانی در ایالت اونتاریو کانادا قرار دارد که حاوی چندین کیلومتر گرافیت در دل زمین است. از نظر آنالیزی، گرافیت آلبانی تمام ملزومات مورد نظر برای تولید یک محصول با کیفیت بالا را دارد. بلورهای موجود در این گرافیت بسیار بزرگتر از گرافیت‌های تجاری موجود در بازار است؛ بنابراین فرصت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در استفاده از این ماده وجود دارد.