سرمایه‌گذاری روی شرکت صاحب فناوری پوشش ضدآب و ضدلک

دو شرکت باسف و هنکل قصد دارند با سرمایه‌گذاری روی شرکت NBD Nanotechnologies از فناوری این شرکت که می‌تواند سطح را ضدآب یا ضدلک کند، استفاده کنند.

شرکت باسف (BASF) با همکاری شرکت هنکل روی استارت‌آپ ان‌بی‌دی نانوتکنولوژیز (NBD Nanotechnologies) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
در گزارش اخیراً شرکت باسف آمده است که این شرکت ۸ میلیون دلار روی شرکت NBD Nano سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت NBD دارای پلتفورم فناوری است که با استفاده از آن می‌توان خواص منحصر به فردی نظیر آبگریزی یا ضدلک روی سطح ایجاد کرد. این فناوری به گونه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان سطح را نسبت به آب یا دیگر سیالات حساس کرد تا سیال به سطح نچسبد.این سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت هنکل انجام شده است. علاوه براین دو شرکت، شرکت‌های دیگری نظیر فونیکس ونجرز پارنتز نیز در شرکت NBD سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
مارکوس سولیبیدا از مدیران شرکت باسف می‌گوید: «محصولات NBD برای طیف وسیعی از صنایع، از الکترونیک و خودروسازی گرفته تا کالاهای مصرفی کاربرد دارد.»
علاوه‌براین، از این پلتفورم فناوری می‌توان برای ارائه نوآوری‌هایی در آینده نیز استفاده کرد. پائولو باواجی از مدیران شرکت هنکل می‌گوید: «پوشش‌های کاربردی یکی از حوزه‌های تحقیقاتی کلیدی ما برای نوآوری در آینده است که در بخش کسب و کار فناوری‌های مرتبط با چسب استفاده خواهیم کرد. شرکت NBD از پلتفورم بسیار قدرتمندی برخوردار است و می‌توان با استفاده از آن رهیافت‌های ارزان قیمت با عملکرد عالی و منحصر به فرد به بازار عرضه کرد.»
شرکت NBD محصولات مختلفی نظیر افزودنی‌های پلاستیک RepelShellTM به بازار عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توان رزین‌های پلاستیک را به‌گونه‌ای در آورد که دارای خواص ضدآب باشند و از فناوری تفلون موجود، چسبندگی کمتری داشته باشد. فناوری InvisiPrint این شرکت نیز نانوپوششی است که موجب بروز خواص ضدلک شده و از آن برای پوشش‌دهی سطوح مختلف می‌توان استفاده کرد.