تولید نانومحصولات آرایشی بهداشتی با فناوری بومی در مالزی

شرکت شی‌امپایر (SHE Empire) در مالزی موفق به عرضه نانومحصول جدیدی در بخش مواد آرایشی و بهداشتی شده است. این محصول ماحصل تحقیقات محققان دانشگاه UTM مالزی است.

یافته‌های اخیر محققان مالزی نشان می‌دهد که محصول آرایشی بهداشتی مبتنی بر فناوری‌ نانو به زودی توسط آن‌ها تولید خواهد شد. شی امپایر نام شرکتی است که توسط محققان دانشگاه تکنولوژی مالزی (UTM) تأسیس شده‌است. این شرکت قصد دارد دو محصول جدیدی که ماحصل تحقیقات محققان این دانشگاه است را به فروش برساند. این دو محصول که Micellar Cleaner و Micellar Mist نام دارند، به قیمت ۶۹٫۹۰ و ۸۹٫۹۰ رینگیت به فروش خواهند رسید.
سیتی حمیدا ستاپار، استاد دانشگاه UTM، می‌گوید که فناوری مایسل‌ها به مدت ۱۵ سال موضوع تحقیق در این دانشگاه بوده‌است و هدف او و همکارانش استفاده از این فناوری در صنعت آرایشی و بهداشتی است.
فناوری مایسل در حال حاضر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. در این فناوری مولکول‌های بسیار کوچک روغن که در آب غوطه‌ور هستند روی پوست حرکت کرده و ناخالصی‌های موجود روی پوست را حذف می‌کنند؛ بدون این که سطح پوست خشک شود.
ستاپار می‌گوید: «مایسل‌ها یکی از حوزه‌های پیشرو فناوری‌ نانو در محصولات آرایشی بهداشتی در مالزی است. ۹۸ درصد ترکیبات مورد استفاده در این محصولات طبیعی هستند تا از نظر کیفیت، به محصول نهایی اطمینان داشته باشیم. در حال حاضر تمام نانومحصولات آرایشی بهداشتی زیست‌سازگار از خارج وارد مالزی می‌شوند که این موضوع موجب افزایش قیمت آن‌ها شده است.»
این گروه تحقیقاتی که متشکل از ۷ محقق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است، از درآمد حاصل از فروش ده محصول قبلی خود برای انجام این تحقیقات استفاده می‌کنند.
ستاپار می‌گوید: «ما تحقیقات روی این محصول را سه سال قبل شروع کردیم و امیدواریم که در آینده فناوری‌های بیشتری ارائه کنیم. ما در حال حاضر از کشورهای همسایه سفارش دریافت کرده‌ایم و نمایندگی‌های فروش در کشورهای اندونزی، سنگاپور و برونئی داریم. هرچند امکان خرید آنلاین محصولات ما وجود دارد، با این حال ما به دنبال ایجاد مراکز خرده فروشی این محصول هستیم.»