اعطا مدال پرکین به دانشمندان پیشرو فناوری‌نانو

مدال پرکین ۲۰۱۹ به یکی از دانشمندان پیشرو حوزه فناوری‌نانو اعطاء می‌شود. چاد میرکین که پیش از این اختراعات ارزنده‌ای در بخش تشخیص طبی انجام داده به دلیل دستاوردهای اخیر برای دریافت این جایزه انتخاب شده‌است.

چاد میرکین استاد دانشگاه نورث‌وسترن که در حوزه فناوری‌نانو فعالیت می‌کند موفق به دریافت مدال پرکین ۲۰۱۹ شد. این جایزه از سوی انجمن صنعت شیمی به کسی که فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه شیمی صنعتی انجام داده، اعطا می‌شود.

چاد میرکین به دلیل کار در حوزه فناوری‌نانو و نانوشیمی و همچنین دستاوردهای خود در بخش تشخیص و درمان برای دریافت این مدال انتخاب شده‌است. وی اختراعاتی در بخش توسعه اسید‌های نوکلئیک کروی و روش‌شناسی نانوالگودهی به‌دست آورده است.

کریگ روگرسون از مسئولان انجمن صنعت شیمی و مدیرعامل شرکت هگزیون می‌گوید: «کاری که چاد در حوزه فناوری‌نانو و شیمی ابرمولکول‌ها انجام داده موجب نوآوری‌هایی شده که روی زندگی انسان‌ها تاثیر می‌‌گذارد. انجمن صنعت شیمی افتخار دارد که مدال پرکین سال ۲۰۱۹ را به موفقیت‌های او در این صنعت اعطا کند تا از تلاش‌های چاد در حوزه علم و توسعه ابزارهای تشخیص و درمان بیماری قدردانی کند.»

کمیته برگزیننده مدال پرکین شامل مدیرانی از انجمن شیمی آمریکا، موسسه مهندسان شیمی آمریکا، موسسه تاریخ علم و انجمن صنعت شیمی است. این کمیته اعلام کرد که مرکین تلاش‌های جالب توجهی در حوزه شیمی به ویژه کاربردهای پزشکی این حوزه انجام داده است.

رابرت آندرسون از مدیران موسسه تاریخ علم می‌گوید: «اختراعات میرکین در بخش تشخیص طبی در نیمی از بیمارستان‌های دنیا در حال استفاده است، این اختراعات به پزشکان کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند، مقاومت آنتی‌بیوتیکی و همچنین هزینه مراقبت سلامت کاهش یابد.»

چاد می‌گوید: «من مفتخرم که به لیست دریافت‌کنندگان مدال پرکین پیوسته‌ام.»

این مدال در روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در فیلادلفیا به میرکین اعطا‌ء خواهد شد. میرکین می‌افزاید: «انجمن صنعت شیمی تلاش‌های قابل توجهی در حمایت از دستاوردهای صنعت مواد شیمیایی انجام داده است.»

مدال پرکین برای یادبود نام سر ویلیام هنری پرکین تدارک دیده شده‌است که در سال ۱۸۵۶ اولین رنگ مصنوعی را ساخت که با این کار گام مهمی در حوزه شیمی آلی برداشت و به صنعت مواد شیمیایی کمک شایانی نمود.