رونمایی از چند محصول نانویی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی

رونمایی از چند محصول نانویی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی

با رونمایی از چند محصول نانویی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو به معرفی توانمندی‌های خود در عرصه ورزش و تجهیزات پزشکی اقدام کردند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی از تاریخ ۱۸تا ۲۱ تیرماه برگزار شد. ستاد توسعه فناوری‌نانو به‌منظور کمک به توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های ورزشی جدید، با ارائه ۵ محصول در قالب سه شرکت در این رویداد شرکت کرد.

شرکت تهران زرنخ با ارائه محصولات فناورانه جدید در این نمایشگاه حضور داشت. نخ‌های خنک‌شونده با نام تجاری cooltex محصولی است که این شرکت با استفاده از فناوری‌نانو موفق به تولید آن در بخش پوشاک ورزشی خنک‌شونده در ایران شده است. همچنین این شرکت محصول جدید دیگری با عنوان نخ‌های سلامتی‌بخش و با نام تجاری healtex را در این نمایشگاه معرفی کردکه مورد توجه تولیدکنندگان پوشاک ورزشی قرار گرفت.

در این نمایشگاه ورزشی، شرکت اکسیر نانوسینا مکمل پزشکی ورزشی کورکومین با منشا طبیعی را عرضه کرد که به‌عنوان ضدالتهاب و درمان‌کننده کبدهای چرب مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت.

همچنین در این نمایشگاه، ستاد توسعه فناوری با رونمایی از لباس‌های ورزشی Electrical Muscle Stimulatio) EMS) و با همکاری شرکت نانوماد پارس و باشگاه ورزشی فیت لاین؛ فناوری بومی شده این فناوری جدید ورزشی را به نمایش گذاشت که با استقبال گسترده ورزشکاران و فعالان حوزه ورزش رو‌به‌رو شد و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، بازار این نوع فناوری و پوشاک ورزشی هوشمند در اختیار نمونه‌های بومی این محصول باشد.