تا سال ۲۰۲۷، بیشترین تقاضا برای آئروژل، در بخش نفت و گاز است

تا سال ۲۰۲۷، بیشترین تقاضا برای آئروژل، در بخش نفت و گاز است

حوزه نفت و گاز به دلیل نیاز به عایق‌های پیشرفته، بیشترین تقاضا برای آئروژل‌ها را تا سال ۲۰۲۷ خواهد داشت. در این بازار، آئروژل‌های پلیمری تقاضای بیشتری نسبت به دیگر آئروژل‌ها خواهد داشت.

اخیرا گزارشی توسط موسسه مارکت‌اندمارکتس به چاپ رسیده که در آن به بررسی بازار آئروژل‌ها پرداخته شده است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۷ بازار آئروژل‌ها به رقم ۱۳۶۱ میلیون دلار برسد این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸ در حدود ۵۰۵ میلیون دلار بوده است.

مقاومت گرمایی بسیار بالای آئروژل‌ها به همراه طبیعت نازک و سبک این مواد موجب شده تا توجه زیادی به آئروژل‌ها جلب شده و بازار این مواد رشد داشته باشد.

آئروژل‌ها دارای کارایی گرمایی ۲ تا ۴ برابر بیشتر از عایق‌های رایج نظیر فوم‌های پر شده با شیشه، الیاف و فلزات هستند. علاوه‌بر این، ویژگی ضدآب و آبگریز این مواد باعث شده تا آئروژل‌ها برای استفاده به‌عنوان عایق خارجی در حوزه‌های مختلف مناسب باشند.

در میان بخش‌های مختلف بازار، حوزه پلیمر در این بازه زمانی بیشترین رشد را خواهد داشت. بازار پلیمرها به بخش‌هایی نظیر سیلیکا، پلیمر، کربن و متفرقه (نظیر فلز، اکسیدفلزی، کالکوژنیدها و نقاط کوانتومی) دسته‌بندی می‌شوند که در این میان پیش‌بینی می‌شود که بالاترین نرخ رشد به بخش پلیمر مربوط باشد.

آئروژل‌های پلیمری نسبت به آئروژل‌های سیلیکا از استحکام مکانیکی بالاتری برخوردار بوده و بنابراین تقاضای صنعتی بیشتری روی این مواد وجود دارد.

براساس پیش‌بینی‌های این گزارش، بخش نفت و گاز بیشترین سهم را در بازار آئروژل‌ها تا سال ۲۰۲۷ خواهند داشت. تقاضای بالایی در بخش نفت و گاز برای مواد عایق پیشرفته وجود دارد که موجب می‌شود تا بازار این بخش، سهم زیادی را تا سال ۲۰۲۷ به خود اختصاص دهد.