عرضه باتری نانویی با چگالی انرژی بالا و زمان شارژ کوتاه

عرضه باتری نانویی با چگالی انرژی بالا و زمان شارژ کوتاه

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن، اقدام به تولید باتری کرده که چگالی انرژی بالایی داشته و در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود.

شرکت گرافن (Graphene Corporation) که در حوزه کسب‌وکار نانویی در لندن فعالیت دارد، اعلام کرد که باتری لیتیمی با استفاده از گرافن تولید کرده است که می‌تواند انقلابی در باتری‌ها ایجاد کند به طوری که طول عمر و ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد.

این باتری که ۱۸ ماه تحقیق و توسعه روی آن انجام شده، از ظرفیت انرژی بالایی برخوردار بوده و زمان شارژ آن بسیار کوتاه است. استفاده از این فناوری در باتری‌های تلفن‌های همراه، موجب افزایش ۴۵ درصدی چگالی انرژی و کاهش ۶۰ درصدی زمان شارژ می‌شود. این فناوری کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به خودروهای برقی، ادوات ذخیره انرژی و تلفن‌های هوشمند اشاره کرد.

شرکت گرافن که صاحب این فناوری است در لندن مستقر بوده و به دنبال توسعه محصولات نوآورانه با استفاده از نانومواد پیشرفته است. این شرکت انواع گرافن را تولید کرده و برای هر نوع کاربرد آن را اصلاح می‌کند.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که ظرفیت تولید گرافن خود را به ۹۰ تن در سال افزایش می‌دهد که این بخشی از برنامه توسعه‌ای این شرکت در شهر بنگلور است.

جان کاندولا، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «این یک نقطه عطف مهم برای کسب‌وکار است که با سخت‌کوشی محققان ما به‌دست آمده است. ما با موفقیت فناوری پیشرو در باتری ارائه کردیم که در آن از گرافن استفاده شده است. ما با مشتری‌های خود در حال تعامل و برنامه‌ریزی هستیم تا به آن‌ها کمک کنیم و نسخه‌های بهبود‌یافته‌ای برای مصارف مختلف تولید کنیم. این تعامل منجر به تولید محصولاتی می‌شود که در آن‌ها از باتری نانویی استفاده شده که چگالی انرژی بالا و زمان شارژ کوتاه‌تری دارند. یکی از این محصولات که توسط مشتریان ما عرضه شده، یک تلفن همراه جدید است که در مدت زمان نیم ساعت شارژ می‌شود.»