انتقال تجربه‌های موفق؛ نقطه عطف مجمع اقتصاد فناوری‌نانو

مهدی جعفری‌منش مدرس دانشگاه که در دوره‌های پنجم و ششم مجمع اقتصاد فناوری‌نانو شرکت داشته است، این مجمع را به دلیل ارائه تجربه‌های موفق شرکت‌ها، متفاوت از دیگر رویدادهای مشابه می‌داند.

این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و پیام‌نور که سال‌ها در حوزه تحلیل سیستم‌ها و تجارت الکترونیکی فعالیت داشته می‌گوید: «رویدادهای یک روزه می‌تواند علاوه بر یادگیری‌های معمول و شبکه‌سازی‌های متداول دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده را در ذهن مخاطب خود ایجاد کند. به‌نظر من تفاوت عمده این رویداد، ارائه تجربه‌های موفق داخلی و خارجی بود که راه‌های رسیدن به موفقیت را ترسیم و تصدیق می‌کرد و نشان می‌داد که علی‌رغم همه مشکلات اگر خواستن با برخاستن همراه باشد به توانستن ختم خواهد شد.»

جعفری‌منش که تجربه مشاور بین‌المللی مدیریت (CMC) را در کارنامه‌ خود دارد، حضور کارآفرینان و صاحبان ایده و تمامی کسانی که کسب‌وکاری در این حوزه‌ها ایجاد کرده‌اند را در این رویداد مفید می‌داند. از نظر وی حتی کسانی که خدماتی نظیر مشاوره به شرکت‌ها ارائه می‌دهند می‌توانند از مجمع اقتصاد فناوری‌نانو بهره‌مند شوند. این مجمع باعث هم‌افزایی و آشنایی بیشتر و پیدا کردن راه‌کارهای جدید و دیدن مسیرهای موفقیت و شکست دیگران می‌شود. به اعتقاد دکتر جعفری‌منش ارائه چند تجربه ناموفق در مجمع اقتصاد فناوری‌نانو نیز می‌تواند برای مخاطب جذاب و درس‌آموز باشد.

وی از تشریح تجربیات یک شرکت نانویی فعال در حوزه رنگ که در دوره ششم به ارائه جزئیاتی درباره یافتن شریکی در چین پرداخت، به عنوان یکی از مطالب به یاد ماندنی در دوره قبل یاد کرد.

لازم به ذکر است ثبت‌نام هفتمین مجمع اقتصاد فناوری نانو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مدیریتی حوزه نانو، آغاز شده است. این دوره مجمع تلاش خواهد داشت تا موضوع تأثیر فضای متغیر و ناپایدار اقتصادی کشور را بر کسب‌وکارهای دانش‌بنیان محور قرار داده و به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از آن بپردازد. همچون دوره‌های گذشته مجمع، امسال نیز صاحب‌نظران مختلفی در این دو روز به ارائه دیدگاه‌ها و تجربیات خود در قالب سخنرانی‌ها، پنل‌ها و کارگاه‌های مختلف خواهند پرداخت که به‌زودی از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی مجمع معرفی می‌شوند. به‌همین ترتیب گردهمایی بخش بزرگی از فعالان اکوسیستم حوزه فناوری و نوآوری علی‌الخصوص فناوری نانو، فرصت ارزشمندی جهت شبکه‌سازی و گسترش ارتباطات برای شرکت‌کنندگان این رویداد خواهد بود.

هفتمین مجمع اقتصاد فناوری‌نانو ۱۰ و ۱۱ دی ماه‌ ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های پژوهشگاه نیرو برگزار می شود. ثبت‌نام این مجمع از اوایل آبان‌ماه آغاز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.