صادرات کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی به عراق

صادرات کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی به عراق

شرکت سبز محیط نانو ارس در طول یک سال گذشته موفق به صادرات ۱۲۰۰ تُن کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی به عراق شده است.

شرکت سبز محیط نانو ارس سه محصول نانویی را تاکنون به بازار عرضه‌ کرده است، کیسه‌های پلاستیکی مقاوم‌سازی شده با نانو، کیسه‌های پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم و همچنین کیسه‌های زباله بیمارستانی آنتی‌باکتریال محصولات نانویی شرکت سبز محیط نانو ارس هستند. این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخل کشور، صادرات این محصولات را نیز انجام می‌دهد به طوری که در طول یک سال گذشته ۱۲۰۰ تُن از این محصولات به کشور عراق صادر شده است. با توجه به اثرات مخرب پلاستیک‌های رایج بر طبیعت، این محصولات جذابیت زیادی در بخش صادرات دارند.

محمد علی ولیان از مدیران شرکت سبز محیط نانو ارس می‌گوید: «این کیسه‌های نانویی به دلیل مقاومت بالا و خواص ویژه‌ای که دارند به شدت مورد توجه بازار داخل کشور قرار دارند. در حال حاضر آستان قدس رضوی یکی از مشتریان اصلی محصولات ما است. علاوه‌براین شهرداری‌های مختلفی در کشور از کیسه‌های زباله زیست‌تخریب‌پذیر نانویی ما استفاده می‌کنند. شهرداری تهران، دماوند و تبریز از جمله مصرف‌کننده‌های این نوع کیسه‌ها هستند. همچنین با فروشگاه‌های بزرگی نظیر سیتی‌سنتر اصفهان نیز همکاری داریم و از این محصولات در فروشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود. در مشهد این کیسه‌ها در سطح داروخانه‌های شهر توزیع شده است. از دیگر کاربردهای این نوع کیسه‌های نانویی گلخانه‌ها هستند که برای افزایش استحکام سازه‌های گلخانه‌ای از این کیسه‌های مقاوم استفاده می‌کنند که به محیط‌زیست نیز آسیبی نمی‌زند.»

پسماند غذا و دیگر مواد فاسد شدنی درون کیسه‌ زباله یک مکان مطلوب برای رشد باکتری‌ها هستند که باعث ایجاد آلودگی می‌شوند. در این کیسه‌ها، نانوذرات آنتی‌باکتریال از رشد میکروارگانیسم‌هایی که موجب فساد و ایجاد آلودگی می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. نانوذرات اکسیدروی فعالیت ضدباکتریایی قوی‌ را در برابر باکتری‌های بیماری‌زا از قبیل E.Coli وS.aureus از خود نشان می‌دهند. در نتیجه کیسه‌های آنتی‌باکتریال این شرکت بسیار مورد توجه بیمارستان‌ها قرار دارد و در حال حاضر تعدادی از کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها از این کیسه‌ها استفاده می‌کنند.

مهندس ولیان درباره مزیت اقتصادی این کیسه‌ها می‌گوید: «از آنجایی که این کیسه‌ها بسیار مقاوم هستند در نتیجه تعداد کالای بیشتری در آن‌ها می‌توان قرار داد و در اصلاح فنی شاخص تعداد در کیلوی این کیسه‌ها بالا بوده و از این نظر برای مصرف‌کننده نیز صرفه اقتصادی دارد.»