هم‌افزایی دو شرکت برای توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ

هم‌افزایی دو شرکت برای توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ

یکی از شرکت‌های توسعه دهنده فناوری لیتوگرافی نانوچاپ با همکاری تولیدکننده چسب‌های صنعتی و نانوذرات چاپی به دنبال استفاده از تجارب و تخصص‌های یکدیگر بوده تا با هم‌افزایی، اقدام به توسعه محصولات جدید کنند.

گروه صنعتی ایی‌وی (EV Group) توسعه‌دهنده تجهیزات پیوند ویفر و ابزار لیتوگرافی برای حوزه فناوری‌نانو، نیمه‌هادی و MEMS، همکاری مشترکی با شرکت دلو آغاز کرده است، شرکتی که تولیدکننده چسب‌های صنعتی برای استفاده در اپتیک‌های سطح ویفر است.

طرفین در این برنامه مشترک به دنبال ارائه ادوات نوری جدید نظیر تجهیزات بیومتریک، تشخیص چهره، کالاهای الکترونیک صنعتی، خودرو و کالاهای مصرفی هستند که در این مسیر، از ترکیب فناوری لیتوگرافنی نانوچاپ و قالب‌گیری گروه‌ ایی‌وی و نانوذرات چاپی و چسب‌های پیشرفته دلو استفاده می‌شود.

این کار قرار است در مرکز صلاحیت فتونیک لیتوگرافی نانوچاپ گروه ایی‌وی در فلوریان اتریش و ودیداخ آلمان انجام شود. مرکز صلاحیت فتونیک یک انکوباتور نوآوری برای کسانی است که در حوزه لیتوگرافی ‌نانوچاپ فعالیت دارند و به آن‌ها کمک می‌کند تا زمان رسیدن یک فناوری به بازار کار کاهش پیدا کند.

زیرساخت‌های این مرکز شامل اتاق تمیز، تجهیزات پشتیبانی از مراحل اصلی تولید در صنعت لیتوگرافی نانوچاپ است.

چسب‌های پیشرفته نقش مهمی در فعال‌ کردن حسگرهای نوری نسل جدید دارند. توسعه مواد نوری پیشرفته نیاز به مشخصه‌یابی شیمیایی، مکانیکی و نوری در حجم انبوه دارند.

این تلاش مشترک میان دو شرکت درنظر گرفته شده تا گروه ایی‌وی و دلو برای رفع نیازهای فعلی و آینده بازار از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند. این مشارکت موجب می‌شود دانش و فرآیند توسعه فناوری برای ارائه محصول جدید و نمونه‌های اولیه از محصولات، تسریع شود و همچنین این برنامه همکاری مشترک از نقشه راه هر دو شرکت پشتیبانی می‌کند.

ماکوس ویمپلینگر، مدیر فناوری توسعه شرکت‌ها و مدیر مالکیت فکری در گروه ایی‌وی می‌گوید: «مرکز صلاحیت فتونیک لیتوگرافی نانوچاپ، نیاز صنعت را برای روش‌های جدید توسعه محصول برآورده می‌سازد. از طریق مشارکت با بازیگران کلیدی در زنجیره تامین، مانند دلو، ما می‌توانیم به‌عنوان یک نقطه اصلی برای ایجاد خطوط تولید جدید از متخصصان کارآمد و تجهیزات با کارایی بالا بهره‌مند شویم.»