بهمن ۹۸، برگزاری آزمون توانمندی تدریس نانو

بهمن ۹۸، برگزاری آزمون توانمندی تدریس نانو

شبکه مدرسان نانو، آزمون توانمندی تدریس نانو را بهمن ۹۸ برگزار می‌کند. این آزمون شامل دو مرحله ارزیابی علمی و مصاحبه تدریس خواهد بود که مرحله اول ۲۴ بهمن‌ماه و در تهران برگزار خواهد شد. منابع آزمون علمی مشتمل بر حدود ۴۰ مقاله از مقالات سایت آموزش فناوری نانو به همراه کتاب محصولات نانو ساخت ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند از ۱ دی‌ماه لغایت ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با مراجعه به کارتابل شخصی خود در سایت ستاد نانو در آزمون ثبت‌نام کنند.

شبکه مدرسان فناوری نانو با هدف شناسایی و پرورش متخصصین توانمند با عنوان مدرس نانو، آزمون‌های توانمندی تدریس نانو را برگزار می‌کند. رویکرد این شبکه ایجاد بستری برای آموزش و ترویج علم و فناوری نانو در ایران توسط افراد متخصص و توانمند در دو حوزه فناوری نانو و تدریس است؛ مدرسان نانو از طریق شرکت در آزمون‌های اعلام شده و کسب حدنصاب‎های لازم به عضویت این شبکه درمی‎آیند.

شانزدهمین دوره آزمون توانمندی تدریس نانو با رویکردی جدید، بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. این آزمون مشتمل بر دو مرحله است که مرحله اول جهت ارزیابی علمی و در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این آزمون به صورت ترکیبی چهارگزینه‌ای و تشریحی بوده و به صورت حضوری و در تهران برگزار خواهد شد. منابع این آزمون، حدود ۴۰ مقاله از مجموعه مقالات سایت آموزش نانو به همراه کتاب محصولات نانو ساخت ایران است.

داوطلبانی که حداقل ۷۰% از نمره آزمون علمی حضوری را کسب کنند، واجد شرایط ورود به مصاحبه تدریس (مرحله دوم) می‌شوند؛ مصاحبه‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین و در هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد. روند برگزاری مصاحبه، مشابه مصاحبه آزمون تدریس نهمین مسابقه ملی، شامل ارائه یک تدریس ده دقیقه‌ای برای مخاطبان دانشجو به صورت عمومی توسط شرکت‌کنندگان و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پرسش و پاسخ با داوران خواهد بود.

توانمندی تدریس، تراز تدریس (الف، ب یا ج) و حوزه تدریس (دانش‌آموزی/دانشجویی) داوطلبان در جلسه مصاحبه و براساس شاخص‌های جلسه مصاحبه (تسلط بر مفاهیم علمی، مهارت‌های فردی و مهارت‌های کلاس‌داری)، ارزیابی و مشخص خواهد شد.

به شرکت‌کنندگانی که حدنصاب‌های لازم را در جلسه مصاحبه کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس اعطا می‌شود و این افراد می‌توانند به عنوان مدرس نانو و براساس حوزه تدریس خود (دانش‌آموزی/دانشجویی)، با نهادهای ترویجی فعال نانو در برگزاری رویدادهای آموزشی همکاری داشته باشند.

شرکت‌کنندگان آزمون تدریس

شرکت در آزمون توانمندی تدریس برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. همچنین همه مدرسان نانو علاقه‌مند به ارتقای تراز و حوزه تدریس یا تمدید گواهی تدریس خود، می‌توانند در این آزمون تدریس شرکت کنند؛ تزار و حوزه اکتسابی در این آزمون، به عنوان تراز و حوزه تدریس مدرسان لحاظ خواهد شد.

کلیه مدرسانی که گواهی تدریس خود را قبل از آزمون شهریور ۹۸ دریافت کرده‌اند و گواهی آن‌ها تا پایان سال ۹۸ اعتبار دارد، جهت تمایل به ادامه فعالیت ضروری است در آزمون تدریس بهمن‌ماه شرکت کنند.

ثبت‌نام در آزمون

علاقه‌مندان می‌توانند در بازه زمانی اول دی‌ماه لغایت ۱۵ بهمن‌ماه از طریق کارتابل شخصی خود در سایت ستاد نانو (لینک زیر) در این آزمون ثبت‌نام کنند.

http://profile.nano.ir

لازم به ذکر است که هزینه شرکت در آزمون توانمندی تدریس ۵۰ هزار تومان است و داوطلبان آزمون توانمندی تدریس نانو، پس از ثبت‎نام در آزمون و پرداخت هزینه ثبت‎نام، می‎توانند در آزمون شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان توجه داشته باشند که اطلاعات مندرج اعم از کد ملی، شماره تماس، ایمیل، تصویر پروفایل و سایر موارد را در صورت نیاز اصلاح و به‌روز کنند. تمامی مکاتبات و هماهنگی‌ها و مستندسازی‌های آزمون براساس اطلاعات درج شده صورت خواهد گرفت.

در صورت مغایرت اطلاعات درج شده در پروفایل با اطلاعات شخصی داوطلب، از شرکت در آزمون جلوگیری به عمل خواهد آمد.

منابع

منابع آزمون توانمندی تدریس حدود ۴۰ مفاله از مجموعه مقالات سایت آموزش فناوری نانو است که در ادامه عناوین آن‌ها قید شده است؛ علاوه بر مقالات منتخب، کتاب محصولات نانو ساخت ایران نیز به عنوان منابع آزمون توانمندی تدریس نانو معرفی می‌شود. کتاب محصولات از لینک زیر قابل دریافت است:

دریافت کتاب محصولات نانو ساخت ایران

گفتنی است سؤالات مطرح شده از کتاب محصولات نانو ساخت ایران کلی و براساس کاربردها، مکانیزم‌ها و فرایندها بوده و از اسامی شرکت‌ها و برندها و جزییات مرتبط با شرکت‌ها سؤالی طرح نخواهد شد.

ردیف مفاهیم پایه و نانوساختارها روش‌های ساخت و سنتز روش‎ها و تجهیزات شناسایی مالکیت فکری
۱ نانوساختارهای صفر، یک و دوبعدی تهیه نانومواد با روش سل–ژل – ۱ مقدمه‌ای بر SEM و برهم‌کنش پرتوی الکترونی با نمونه آشنایی با انواع حقوق مالکیت فکری
۲ نانوذرات مغناطیسی (Magnetic Nanoparticles; MNPs) معرفی روش مایکروویو و کاربرد آن در سنتز نانومواد سیستم‌های تفکیک انرژی و تفکیک طول‌موج در میکروسکوپ الکترونی روبشی شرایط لازم برای ثبت شدن یک اختراع: مقدمه
۳ معرفی نقاط کوانتومی (Quantum dots) روش‌های میکروامولسیون و مایسل معکوس روش‌های ایجاد تصویر و الگوی پراش توسط TEM
۴ نانولوله‌‌های کربنی فلزی و نیمه‌رسانا-۱ لایه‌نشانی به روش کندوپاش میکروسکوپ تونلی روبشی (STM – 1)
۵ معرفی فرایندهای الکتروریسی و سایر روش‌های تولید نانوالیاف آشنایی با روش‌های رسوب‌دهی شیمیایی از فاز بخار (CVD) میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)
۶ عوامل مؤثر بر الکتروریسی نانوالیاف سنتز پوشش‎های نانومتخلخل آلومینا میکروسکوپ نوری روبشی میدان نزدیک- ۱
۷ روش‌های سنتز، آنالیز و کاربردهای لایه‌های نازک خودآرایی- ۲ اصول و اجزا در پراش اشعه ایکس (XRD)
۸ معرفی آئروژل‌ها (Aerogels) مقدمه‌ای بر روش نانولیتوگرافی تکنیک‌ها و کاربرد‌های پراش اشعه ایکس (XRD)
۹ چارچوب‌های فلزی-آلی (Metal Organic Frameworks) مشکلات و چالش‌های موجود در آلیاژسازی مکانیکی روش‌های اندازه‌گیری میزان تخلخل و سطوح مؤثر (BET)
۱۰ کاربردهای کاتالیستی کامپوزیت‌های درخت‌پار/ نانوذره تغییرشکل پلاستیک شدید برای تولید مواد نانوساختار زتامتر و کاربردهای آن
۱۱   طیف‌نگاری فوتوالکترونی اشعه ایکس (XPS)
۱۲ طیف‌سنجی فوتوالکترونی ماوراءبنفش (UPS)
۱۳ طیف‌نگاری الکترون‌های اوژه  (AES)
۱۴ طیف‌سنجی جذبی مرئی – فرابنفش (UV-Vis Spec)
۱۵ طیف‌سنجی مادون قرمز (IR Spectroscopy)
۱۶ طیف‌سنجی رامان (Raman Spectroscopy)

در صورت وجود سوال یا مشکل در ثبت‌نام، با ایمیل ntn@nano.ir یا تلگرام شماره ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۸ مکاتبه نموده یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۵۱۵۴۳۳ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۸ تماس حاصل فرمایید.