تولید نانوذرات در کره‌ برای کاهش وابستگی به واردات از ژاپن

تولید نانوذرات در کره‌ برای کاهش وابستگی به واردات از ژاپن

یک شرکت‌ کره‌ای برای کمک به کاهش واردات دی‌اکسید تیتانیوم از ژاپن، نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم را برای استفاده در شرکت‌های آرایشی بهداشتی کره‌ای تولید کرده است.

گروه تیکونگ (Taekyung) از کره‌جنوبی موفق به تولید فیلترهای فرابنفش معدنی شده است که می‌تواند جایگزین فیلترهای وارداتی از ژاپن شود. این شرکت اعلام کرد که شرکت تابعه آن، اس‌بی‌ کمیکال (SBC)، به‌صورت مستقل فرآیند تولید تجاری دی‌اکسید تیتانیوم را ارائه کرده است، ماده‌ای کلیدی که از آن برای تولید کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌شود.

کیم هایه ریون، رئیس گروه تیکونگ می‌گوید: «تولید دی‌اکسید تیتانیوم نشانه آغاز تلاش‌های این گروه برای تبدیل شدن به یک رهبر و پیشرو در بخش مواد شیمیایی معدنی است. همچنین این گروه قصد دارد تا به‌عنوان یک عرضه‌کننده پایدار مواد شیمیایی در بازار کره‌جنوبی شناخته شود.

تامین دی‌اکسید تیتانیوم در صنعت لوازم آرایشی در کره‌جنوبی به واردات از ژاپن متکی است و محدودیت‌هایی برای صادرات این ماده شیمیایی کلیدی به کره‌جنوبی از سوی ژاپن وجود دارد.

شرکت SBC این نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم را در کارخانه دوم خود که به تازگی ساخته شده است، در فضایی نزدیک به ده هزار مترمربع تولید می‌کند. این کارخانه دارای هفت ساختمان بوده و در آن ۱۲۰ تن اکسیدروی و ۲۴۰ تن دی‌اکسید تیتانیوم تولید می‌شود.

کیم می‌گوید این شرکت قصد دارد تا سال آینده، نانوفیلترهای فرابنفش را تا ۷۲۰ تن تولید کند که از این میزان ۶۰۰ تن مربوط به دی‌اکسید تیتانیوم است. دی‌اکسید تیتانیوم این شرکت به چندین شرکت آرایشی بهداشتی کره‌ای با نام تجاری تلیکا عرضه می‌شود.

فیلترهای فرابنفش با جذب پرتوهای فرابنفش، پوست را از اثرات منفی نور خورشید محافظت می‌کند؛ در حالی که فیلترهای معدنی، پرتو فرابفنش را منعکس و پراکنده می‌کنند.

دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی تنها مواد شیمیایی معدنی هستند که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای حفاظت از پرتو فرابنفش تایید شده‌اند. کرم‌های ضدآفتاب معدنی، حساسیت کمتری ایجاد نموده و پوست را تحریک نمی‌کنند، اما از آنجایی که موجب سفید شدن پوست می‌شوند، محبوبیت کمتری دارند، اما به گفته مسئولان این شرکت، دی‌اکسید تیتانیوم نانویی این شرکت به ندرت سفیدی روی پوست ایجاد می‌کند.