دوام بالای ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی پاکشوما در محیط‌های مرطوب

دوام بالای ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی پاکشوما در محیط‌های مرطوب

شرکت پاکشوما با استفاده از پوشش‌های نانوساختار کیفیت ماشین‌های ظرفشویی و لباس‌شویی خود را ارتقا داده است. پس از دو سال استفاده مستمر از این نانوپوشش، شرکت پاکشوما به دنبال استفاده از این فناوری در تولید یخچال فریزر است.

ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی شرکت پاکشوما از فناوری نانوپوشش برخوردار است که موجب شده تا این محصولات در محیط‌های خورنده نظیر آب و هوای مرطوب به ویژه نواحی که آب‌های شور در محیط به وفور یافت می‌شود، دوام و استحکام بالایی داشته باشند.

حسین اسحاقی، قائم مقام مدیرعامل شرکت پاکشوما می‌گوید: «یکی از مشکلات صنایع مقابله با خوردگی است که ما برای این کار پوشش و رنگ استفاده می‌کنیم. بیش از دو سال است که از پوشش تبدیلی پایه زیرکونیومی شرکت شیلر فرآیند پارس در تولید لباس‌شویی و ظرف‌شویی استفاده می‌کنیم. این نانوپوشش میان زیرلایه و رنگ قرار می‌گیرد تا چسبندگی و دوام رنگ را روی سطح افزایش دهد. از آنجایی که مساحت ویژه با استفاده از این نانوپوشش افزایش می‌یابد در نتیجه رنگ، برهمکنش بیشتری با سطح پیدا کرده و چسبندگی بهتری خواهد داشت.»

وی می‌افزاید: «پیش از این نانوپوشش، ما از فناوری دیگری استفاده می‌کردیم که دغدغه‌های زیست‌محیطی داشت و برای کاهش مشکلات و اثرات جانبی آن پوشش باید فیلتراسیون انجام می‌دادیم و در نهایت رسوب باقی‌مانده با رعایت مقرراتی در جایی دفن می‌شد. اما این فناوری جدید موجب شده تا دیگر نیاز به فیلتراسیون نداشته باشیم و چالش‌های دفن پسماند نیز حذف شده است.»

قائم مقام مدیرعامل شرکت پاکشوما درباره مزیت‌های این نانوپوشش می‌گوید: «این نانوپوشش نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌های خاصی ندارد و ما می‌توانیم از همان زیرساخت‌های پیشین استفاده کنیم و حتی می‌توان گفت با حذف فیلتراسیون، تجهیزات کمتری نیز به کار می‌گیریم. همچنین هزینه فرآیند نیز کاهش یافته، چرا که پیش از این خرابی فیلترها و تهیه فیلتر جدید هزینه‌زا بود. مزیت دیگر این فناوری، افزایش دوام محصول است به طوری که مقاومت به خوردگی در محیط‌های مرطوب و نمکی به شدت افزایش یافته است.»

مهندس اسحاقی ضمن تقدیر از شرکت شیلر فرآیند پارس برای ارائه این فناوری، از کاربرد بیشتر این محصول در آینده نزدیک خبر داد و افزود: «پس از ماشین‌لباس‌شویی و ظرف‌شویی، به دنبال استفاده از این فناوری در تولید یخچال‌فریزر هستیم.»

لازم به ذکر است، علاوه بر شرکت پاکشوما، شرکت‌هایی نظیر اسنوا، بوتان و آبسال نیز از این نانوپوشش در محصولات خود استفاده می‌کنند.