جذب سرمایه ۴٫۵ میلیون یورویی برای توسعه عینک‌های AR

جذب سرمایه ۴٫۵ میلیون یورویی برای توسعه عینک‌های AR

استارت‌آپ میکلدی میکرودیسپلیز که از مرکز تحقیقاتی ایمک در بلژیک انشعاب یافته است با جذب سرمایه‌ بذری ۴٫۵ میلیون یورویی به دنبال توسعه عینک‌های AR است. فناوری میکروLED نمایشگر این عینک‌ها صد برابر درخشان‌تر از نمایشگرهای رایج است.

یکی از استارت‌آپ‌های مرکز ایمک (IMEC) موفق به دریافت ۴٫۵ میلیون یورو حمایت مالی برای توسعه فناوری میکرو LED شده است. شرکت نوپای میکلدی میکرودیسپلیز (Micledi Microdisplays) این حمایت مالی را برای توسعه عینک‌های AR دریافت کرده است.

این شرکت ‌نوپا که در شهر لوون بلژیک قرار دارد به دنبال توسعه کوچک‌ترین و درخشان‌ترین نمایشگر جهان است. برای دستیابی به این هدف، شرکت میکلدی میکرودیسپلیز قصد دارد از نوآوری اصلی خود یعنی فناوری ترکیب میکرو LED با ویفر ۳۰ میلی‌متری استفاده کند. در توسعه این فناوری از همکاری مرکز ایمک نیز استفاده شده است و در نهایت قرار است این همکاری به تولید عینک‌های AR برای استفاده شخصی و روزمره ختم شود.

این سری از سرمایه‌گذاری، توسط Imec.Xpand هدایت می‌شود، مرکزی که به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری مستقل ایمک فعالیت می‌کند و در حوزه‌های سخت‌افزار و فناوری‌نانو تخصص دارد. بخشی از حمایت مالی نیز توسط فیدیمک انجام می‌شود که تمرکز آن روی سرمایه‌گذاری بذری روی استارت‌آپ‌ها است.

سورن استودل، بنیان‌گذار و مدیرعامل CTO Micledi می‌گوید: «عینک‌های AR ممکن است در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند امروزی باشد و در نتیجه فناوری نمایشگر عامل مهمی برای این جایگزینی خواهد بود. فناوری نمایشگر امروزی نمی‌تواند مشخصات موردنیاز برای نسل بعدی عینک AR را برآورده سازد. در میکلدی ما با این چالش روبه‌رو هستیم و نمایشگرهایی را تولید کردیم که صد برابر درخشان‌تر از گزینه‌های تجاری رایج هستند.»

ایمک یکی از مراکز تحقیقاتی مهم در بلژیک بوده که در حوزه فناوری‌نانو و نانوالکترونیک پیشرو است. استارت‌آپ‌های متعددی از این مرکز تحقیقات منشعب شده‌اند تا فناوری‌های ابداع شده در ایمک را تجاری‌سازی کرده و در قالب محصول به بازار عرضه کنند.