دومین دوره بسته جامع آموزش صفر تا صد صادرات

دومین دوره بسته جامع آموزش صفر تا صد صادرات

کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دومین دوره بسته جامع آموزش صفر تا صد صادرات را از دی ماه ۹۸ آغاز کرده که تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد.

بسیار بعید به نظر می‌رسد که شرکت تولیدی یا خدماتی وجود داشته باشد که به دنبال افزایش سهم بازار خود نباشد. چرا که با بالا رفتن سهم بازار، نه تنها از کاهش تولید جلوگیری می‌شود بلکه با افزایش آن، از هزینه‌های تولید به ازای هر محصول کاسته می‌شود. طبیعی است که  یکی از راه‌های موثر در افزایش سهم بازار، صادرات و جذب مشتریان خارجی است. از سوی دیگر برای کشوری مثل ایران، کسب درآمد ارزی، برای شرکت‌های صادرکننده بسیار جذاب است.
در اولین دوره که با نام «صادرکننده‌ی برتر»  پیش از این برگزار شد، ۱۴ موضوع مختلف، طی ۱۱۰ ساعت دوره آموزشی نکات مورد نیاز شرکت‌ها برای صادرات ارائه شد. براساس بازخوردهای دریافتی از دوره اول، مقرر شده است تا دوره جدید‌ طی چند فرآیند اصلی صادرات شامل فرآیندهای بازاریابی، بازرگانی، قانونی، مالی و حقوقی، به صورت صفر تا صد ارائه شود تا نکته مبهمی برای شرکت‌کنندگان باقی نماند و پس از پایان دوره‌، شرکت‌کنندگان بتوانند تأثیر بیشتری در صادرات شرکت‌های خود داشته باشند. تقویم آموزشی تمامی این فرآیندها در تصویر زیر مشخص شده است.

 

حضور در کارگاه‌های آموزشیِ فرآیندهای بالا، هر کدام به تنهایی می‌تواند برای شرکت‌ها راهگشا باشد و به همین علت هر کدام از فرآیندها به تنهایی قابل ثبت‌نام هستند. از سوی دیگر، این فرآیندها مکمل یکدیگر هستند. یعنی اگر شرکتی بتواند بازاریابی خوبی داشته باشد ولی مراحل بازرگانی (ثبت اسناد، گمرک، حمل‌ونقل و …) را نداند، یا اینکه از قوانین فعلی کشور و محدودیت‌های موجود در صادرات خبر نداشته باشد، یا نتواند ارز حاصل از صادرات خود را دریافت کند و یا در دعواهای حقوقی با طرف تجاریِ خود به مشکل بربخورد؛ در هر صورت نتوانسته است صادرات موفقی داشته باشد. پس پیشنهاد می‌شود تا شرکت‌ها، بسته جامع آموزشی را به صورت یکجا دریافت کنند.
به جهت جلوگیری از کاهش بازدهی کارگاه‌های آموزشی، ظرفیت ثبت‌نام در این بسته آموزشی، تنها ۲۰ نفر است. کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، ۷۰ درصد از مبلغ حضور نیروهای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را در این دوره آموزشی تا سقف ۲۴۰۰۰۰۰ تومان مورد حمایت قرار می‌دهد. برای دریافت کد تخفیف، با مسئول آموزش «مرکز تخصصی آموزش و مشاوره اپوایزر» با شماره تلفن ۰۹۱۰۳۱۴۰۰۸۶ تماس بگیرید.

لازم به ذکراست این دوره‌ها از ۱۸ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۰ بهمن ۹۸ ادامه خواهد داشت. برای ثبت‌نام از اینجا اقدام کنید.