صادرات وازلین حاوی نانوذرات به کشورهای گرمسیری

صادرات وازلین حاوی نانوذرات به کشورهای گرمسیری

یکی از شرکت‌های تولیدکننده وازلین در کشور با استفاده از نانوذرات اکسیدروی اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است. محصولات این شرکت به کشورهای عربی و آفریقایی صادر می‌شود.

شرکت تعاونی چندمنظوره نوید نور موفق به تولید و صادرات وازلین جاذب امواج فرابنفش حاوی اکسیدروی نانومتری شده است.

حمیدرضا دستجرد از بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می‌تواند آسیب‌های زیادی برای پوست بدن به همراه داشته باشد. ترک‌های پوستی یکی از این مشکلات است که می‌تواند تبدیل به زخم‌ شود. از این رو وازلین در این مناطق برای حفاظت از پوست استفاده می‌شود. شرکت تعاونی چندمنظوره نوید نور که سابقه طولانی در تولید وازلین‌های بهداشتی دارد به سراغ استفاده از فناوری‌نانو رفته است. ما اکسیدروی نانومقیاس را به وازلین اضافه کردیم تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند مانع از آسیب پوست شود.»

دستجرد افزود: «اکسیدروی نانومتری در خود شرکت تعاونی چندمنظوره نوید نور تولید می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزوده شدن اکسیدروی موجب شده تا این ماده پرتو فرابنفش را بلوک کرده و محافظت از پوست انجام شود. همچنین نانوذرات اکسیدروی به عنوان ماده آنتی‌باکتریال عمل کرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود. در واقع اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته و هم مانعی برای پرتو فرابنفش بوده و هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد.»

دکتر صبری نقاشیان عراقی، مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره نوید نور می‌گوید: «وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت سه تن در ماه تولید و به بازار عرضه می‌شود. این وازلین‌ها در حال حاضر به کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می‌شوند.»

لازم به ذکر است این شرکت گریدهای مختلفی از وازلین نظیر گرید بهداشتی و گرید دارویی را تولید و در بسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند.

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 9
دوست نداشتم: 10
میانگین امتیازات: 0.9
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

3 دیدگاه در “صادرات وازلین حاوی نانوذرات به کشورهای گرمسیری

با سلام. بسیار عالی. لطفا بین ایرانیان هم که ساکن یزد و خوزستان و کرمان و بندر عباس و سیستان و بلوچستان می باشند، هم با قیمت عادلانه توزیع شود.
فاطمه سهل الدین عضو سایت نانو از یزد

سلام. سایت نانو میدونم که خیییییلی مغرضانه دیدگاهها رو چاپ میکنی. خدا به دادتون برسه اون دنیا!!!

علی ای حال… بنده خودم رشته ام نانوپزشکی و میدونم تو این حوزه چه کارهای ناصحیحی به اسم نانو انجام میشه.
خیلی جالبه که بارها هم نظر دادم و اما دریغ از اینکه درج کنید یا برسونید به گوش مسئولین….تو حوزه سلامت تا وقتی محصولی کارهای کارآزمایی بالینی اش انجام نشده و چندسال پیگیری نشده یا نمیشه چیزی ازش ننویسید. به خدا قسم شما هم روز قیامت مسئول جان و سلامت مردم هستید با این محصولات و تبلیغاتی که برای محصولات نانو میکنید. من یکی که از حق خودم نمیگذرم.

جان همه مخلوقات خدا برای بنده ارزش زیادی داره چه افریقایی و چه ایرانی. اما از این شرکت کاش میپرسیدید چرا بازار هدف رو خارج از ایران قرار داده!!!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…..
این دوستمون هم که درخواست داده برای توزیع تو استانهای مذکور بنده خدا نمیدونه چه خبره! خدا کنه به بهونه حفظ سلامت، سلامتی مردم رو به خظر نندازیم با هر محصول چرت و پرتی با فناوری نانوی بدون ارزیابی شده! نه فقط نانومقیاس!

خدا من و شما رو به راه خودش هدایت کنه که روز قیامت شرمنده و سرافکنده نباشیم….
این نظرم مثل نظر قبلی چاپ نکن اما ته دلت یه تلگنر بخوره حداقل!!!! از من گفتن بود اون دنیا نگی نگفتم هاااا

سلام. اومدم ببینم این دفعه نظرمو نوشتید یا نه؟ دیدم نوشتید.
خوشحال شدم و امیدوار به راهتان و هدایت همه مان به لطف بودن در کنار همدیگر.

شک نکن در آینده موفقتر از امروزی…
موفق باشی
دوستدارت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *