افتتاح خط تولید پایلوت تولید گرافن از گرافیت

شرکت زنگرافن خط تولید جدیدی افتتاح کرده که در آن قرار است از گرافیت استخراج شده از آلبانی، گرافن تولید شود. این خط تولید، پایلوت بوده و برای مقاصد تحقیق و توسعه استفاده می‌شود.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی، اعلام کرد که این شرکت یک خط تولید آزمایشی برای تولید پایلوت و تحقیق و توسعه افتتاح کرده است.

جیمز جردن رهبری کار در این مرکز را به عهده می‌گیرد و به سمت قائم مقام مدیرعامل ارتقا یافته است. زنگرافن شرکتی نوآور برای ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن است که روی توسعه محصولات و کاربردهای گرافن تمرکز دارد.

پروژه گرافیت آلبانی پروژه‌ای منحصربه‌فرد برای این شرکت بوده که موجب شده است تا این شرکت رقابت‌پذیری خود را در بازار گرافن حفظ کند. آزمایشگاه‌های مستقل مختلفی در ژاپن، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا نشان دادند که گرافیت استخراج شده آلبانی خلوص بالایی داشته و می‌توان از آن به‌عنوان ماده اولیه مناسب برای تولید گرافن استفاده کرد. این گرافیت استخراج شده به راحتی قابل لایه‌برداری بوده و با استفاده از انواع روش‌های مکانیکی، شیمیایی و الکتروشیمیایی می‌توان آن را لایه‌برداری کرد و گرافن تولید نمود.

زنگرافن علاوه بر تولید گرافن، روی توسعه کاربرد گرافن نیز تمرکز دارد. این شرکت سال گذشته قراردادی با آزمایشگاه‌های چمیسار امضا کرد تا از زیرساخت‌های این آزمایشگاه برای تولید کسب‌وکار خود استفاده کند. براساس این قرارداد، زنگرافن علاوه‌بر دریافت خدمات مشاوره‌ای مختلف از این آزمایشگاه، از فضای اداری و آزمایشی این مجموعه آزمایشگاهی در منطقه گولف انتاریو استفاده می‌کند. این فضا قرار است به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه شرکت برای تحقیقات روی گرافن مورداستفاده قرار گیرد که تولید مقیاس کوچک گرافن نیز بخشی از برنامه‌هایی است که قرار است در این فضا انجام شود. این فضاها به شرکت زنگرافن اجازه می‌دهد که سرعت رشد خود را افزایش دهد.

همچنین زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر به امضا رسانده است تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دوبعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دوبعدی و وارد شدن آن‌ها به بازار خواهد بود. هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند.