استفاده از شیشه مقاوم شده با نانو در ساختمان پلیس هاوایی

استفاده از شیشه مقاوم شده با نانو در ساختمان پلیس هاوایی

یکی از بخش‌های پلیس در هاوایی از شیشه‌های مقاوم شده با نانو برای افزایش سطح ایمنی استفاده کرده است. این شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر شلیک و ورود اجباری دارند.

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که روی افزایش استحکام شیشه‌ها کار می‌کند. این شرکت اعلام کرد که از محصولات این شرکت در دفتر اجرای قانون هاوایی (نیروی پلیس هاوایی) استفاده شده است.

استفاده از این شیشه‌ها موجب افزایش ایمنی در ساختمان‌های اداری و سازمان‌ها می‌شود. شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری‌‌نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه‌ که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.

اسکات سیلورمن مدیرعامل شرکت سی‌باند سیستمز می‌گوید: «استفاده از فناوری ما در بخش انتظامی اهمیت زیادی دارد و ما مفتخریم که آن‌ها تصمیم به استفاده از این فناوری گرفتند. فناوری C-Bond BRS دفاع بسیار خوبی در برابر شلیک و ورود اجباری است و ما معتقدیم که در مقایسه با محصولات رقیب، این فناوری سطح محافظتی بالایی ارائه می‌دهد.»

C-Bond BRS توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف مورد بررسی قرار گرفته است تا بتواند تاییدیه‌های لازم را دریافت کند. یکی از مزایای این محصول آن است که فناوری قابل پذیرش در حوز‌ه‌های مختلف است. همچنین این تیم می‌تواند فرمولاسیون این فناوری را به‌گونه‌ای اصلاح کند که برای استفاده توسط مشتریان مختلف مناسب باشد؛ بنابراین، این فناوری قابل استفاده در صنایع مختلف است.