تولید ماسک با ذرات نانوالماس برای مقابله با کرونا

تولید ماسک با ذرات نانوالماس برای مقابله با کرونا

یک شرکت هنگ‌کنگی در حال راه‌اندازی دو خط تولید ماسک است که در آن از فناوری نانوالماس استفاده می‌شود. این خط تولید با ظرفیت ۲۰ هزار ماسک در روز کار خواهد کرد.

به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، مدیرعامل گروه توسعه جهان نو موسوم به NWD اعلام کرد که این گروه در حال راه‌اندازی خط تولید ماسک با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در روز است. این گروه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلار (دلار هنگ‌کنگ) قرار است ماسک‌های تقویت شده با فناوری نانوالماس را تولید کند. این ماسک‌ها به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌نانو دارای خواص ضدمیکروب و ضدویروس هستند و فناوری تولید آن به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است.

انتظار می‌رود که تولید این ماسک‌ها از آوریل ۲۰۲۰ آغاز شود. این ماسک‌ها قرار است با همکاری شرکت مستر دینامیک که یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری‌نانو است، تولید شود. این شرکت در بخش تحقیق و توسعه در زمینه نانوالماس‌ها تخصص دارد.

آدریان چنگ مدیرعامل گروه توسعه جهان نو می‌گوید که این شرکت به دنبال توسعه دامنه کاربرد نانوالماس از بخش جواهر به بخش‌های آنتی‌باکتریال است تا با آن ماسک‌های ضدباکتری و ضدویروس تولید شود.

با شیوع ویروس COVID19 در جهان، نیاز به ماسک به شدت افزایش یافته و لازم است ماسک‌های ارزان به سرعت تولید و به بازار عرضه شوند. این گروه به دنبال نوآوری برای حل مسائل و مشکلات جهانی است.

چنگ می‌گوید: «ما با اختصاص ده میلیون دلار قصد داریم تا ماسکی با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم تا با این کار عدم اطمینان بازار از عرضه ماسک را از بین ببریم. ما معتقدیم که با همکاری مشترک می‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم.»

این گروه دو دستگاه تولید خودکار ماسک را سفارش داده است تا ماسک‌هایی برای کودکان و بزرگسالان تولید کند. این شرکت دارای اتاق تمیز بوده که از آن برای تولید ماسک‌های جراحی استفاده می‌کند. هر خط تولید این شرکت می‌تواند ده هزار ماسک در روز تولید کند.

بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا، این خطوط تولید برای رفع نیازهای عملیاتی داخلی این گروه استفاده خواهد شد. قرار است این ماسک‌ها با قیمت کم به افراد و سازمان‌های غیرانتفاعی فروخته شود.