گرنت یک میلیون دلاری برای خرید میکروسکوپ AFM

گرنت یک میلیون دلاری برای خرید میکروسکوپ AFM

یکی از شرکت‌های تولیدکننده میکروسکوپ AFM، گرنت یک میلیون دلاری برای آزمایشگاه‌های مستقر در آمریکا شمالی اختصاص داده است تا این آزمایشگاه‌ها از محصولات این شرکت خریداری کنند.

شرکت پارک‌سیستمز (Park Systems) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) است. این شرکت به تازگی گرنت یک میلیون دلاری برای پشتیبانی از محققان فعال در حوزه‌های جدید علم نانو در آمریکا اختصاص داده است. این گرنت که $۱ Million Dollar Nano Research Grant Fund نام گرفته به ۲۰ بخش مجزا تقسیم شده که هر یک برای خرید سامانه‌ها و ادوات جانبی AFM این شرکت اختصاص داده شده است.

کیبوک‌لی از مدیران شرکت پارک سیستمز می‌گوید: «این تصمیم با ماموریت شرکت ما همسو است، ما به دنبال حمایت از توسعه فناوری در حوزه نانو هستیم. اساتید و دانشمندان در آزمایشگاه‌ها خود نیاز به تجهیزات عالی دارند بنابراین، خرید AFMهای جدید می‌تواند به بهبود فضای علمی کمک کند. این مسیری است که از طریق آن برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنیم.»

شرکت پارک‌ سیستمز این برنامه حمایتی را برای پشتیبانی از تحقیق و مهندسی نانو با استفاده از تجهیزات AFM اختصاص داده است، لی در این باره می‌گوید: «در هر زمینه‌ای، مهندسی مواد، الکترونیک، علوم زیستی و فناوری‌نانو، ما به سرعت با نانوسکوپ و نوآوری به سوی جلو حرکت می‌کنیم تا دانشمندان و محققان بتوانند روی گرفتن نتایج متمرکز شوند.»

صندوق کمک هزینه یک میلیون دلاری پارک سیستمز به محققان و آزمایشگاه‌های آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به سرعت خود را به پیشرفته‌ترین تجهیزات فناوری‌نانو از جمله میکروسکوپ نیروی اتمی، میکروسکوپ هدایت یون روبشی و میکروسکوپ روبشی الکتروشیمیایی مجهز کنند.

این حمایت مالی برای محققان دانشگاهی که در آمریکای شمالی مستقر باشند اختصاص داده شده است و این افراد می‌توانند از این گرنت استفاده کنند.

پارک نانوسیستمز یکی از شرکت‌های نوآور در حوزه مترولوژی نانومقیاس است. این شرکت با ارائه نوآوری، موفق شده است تا تجهیزات قدرتمندی را برای استفاده محققان به بازار ارائه کند. از سال ۱۹۹۷ این شرکت بهبود‌های بسیار نوآورانه‌ای را روی AFM خود پیاده‌سازی کرده است.